کد خبر: ۲۱۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 June 2024
هفته گذشته تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۶۰۳ هزار واحد بود که در حال حاضر به دو میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسیده و ظرف یک هفته گذشته ۱.۹ درصد رشد داشته است.

هفته گذشته تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۶۰۳ هزار واحد بود که در حال حاضر به دو میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسیده و ظرف یک هفته گذشته ۱.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی، امروز به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در بخش‌های معماری و شهرسازی، مسکن و ساختمان، بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین بنیاد مسکن، صندوق ملی مسکن، بانک مسکن و سایر بخش‌های مرتبط، در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این جلسه، بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تکمیل و تحویل واحدها، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، تازه‌ترین وضعیت الحاق اراضی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین وضعیت بازار مسکن و اجاره مورد بررسی قرار گرفت و پیشرفت‌های هرکدام از بخش‌ها به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

تاکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد عبور کرده و بخشی از این واحدها نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

ساخت مسکن روستایی از دیگر محورهای این جلسه بود که بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد واحدهای روستایی تاکنون به ۵۵۱ هزار و ۷۹۸ هزار واحد رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار، نوسازی بافت فرسوده شهری به ۲۸۵ هزار و ۵۵۹ رسید. هم‌چنین در این جلسه میزان پیشرفت ۲۷ نقطه سکونتگاهی ساحلی جدید بحث و بررسی شد.

بنابراین گزارش، هفته گذشته تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۶۰۳ هزار واحد بود که در حال حاضر به دو میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسیده و ظرف یک هفته گذشته ۱.۹ درصد رشد داشته است.

منابع جذب شده نیز به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از این عدد ۳۷۱ هزار میلیارد تومان آورده مردمی است که می‌تواند حجم قابل توجهی از اشتغال و عملیات عمرانی را رقم بزند. مسکن علاوه بر مشاغل مستقیم، مشاغل جانبی را نیز حمایت می کند. از ۳۷۱ هزار میلیارد تومان ۲۳۴ هزار میلیارد تومان مستقیما توسط مردم و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

یکشنبه گذشته رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن اعلام کرد که پیشنهاد افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: