کد خبر: ۲۱۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
راهنمای جامع ما به شما کمک می‌کند، مدلی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که از نظر سبک، اندازه، ظرفیت و امکانات هوشمند، همسو با نیازهای شما باشد.

راهنمای جامع ما به شما کمک می‌کند، مدلی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که از نظر سبک، اندازه، ظرفیت و امکانات هوشمند، همسو با نیازهای شما باشد.

راهنمای خرید قسطی بهترین یخچال‌‌های پاکشوما

 

در خرید یخچال به چه مواردی دقت کنیم؟

ممکن است به‌تازگی به فکر دریافت وام خرید کالا باشید و بخواهید خرید قسطی یخچال انجام دهید؛ در این‌ صورت، باید به موارد زیر پیش از خرید یخچال توجه کنید.

سایز

نخستین فاکتوری که هنگام خرید یخچال باید در نظر بگیرید، اندازه آن است. ارتفاع، عرض و عمق یخچالی که خریداری می‌کنید، باید متناسب با فضای داخلی شما باشد.

جنس بدنه
جنس بدنه عمده یخچال‌ها معمولاً متشکل از سه لایه است. یک ورق فلزی در قسمت مرکزی که میان یک لایه از جنس پلاستیک پلی‌استایرن و یک پوسته بیرونی قرار گرفته است.

جنس پوسته بیرونی در یخچال‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد؛ اما، معمولاً از جنس فولاد ضدزنگ، پلاستیک یا ورق فلزی رنگ‌شده است. در مدل‌های جدیدتر امروزی، میان هر یک از این سه لایه، یک ورق عایق نیز قرار دارد.

موتور یخچال


موتور به‌کاررفته در اکثر یخچال‌های خانگی، موتور القایی تک‌فاز است؛ با این‌ حال، ممکن است تفاوت‌هایی در مشخصات فنی آن‌ها وجود داشته باشد که باید مدنظر قرار دهید.

فضای داخلی یخچال

اکثر سازندگان یخچال، ۱۹ تا ۲۲ فوت مکعب را ظرفیت ایده‌آل یک خانواده چهارنفره می‌دانند. اما اگر عادت دارید خریدهای خود را به‌صورت عمده انجام دهید، ممکن است به فضای داخلی بیشتری (۳۰ تا ۳۳فوت مربع) نیاز داشته باشید. به این نکته هم توجه داشته باشید که ظرفیت یخچال‌ها معمولا کمتر از آن چیزی است که سازندگان ادعا می‌کنند.

میزان مصرف انرژی

در عصر کنونی، بهره‌وری انرژی به یک اولویت بزرگ برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. یخچال‌های جدید، بسیار کارآمدتر از مدل‌های یک دهه پیش هستند؛ اما آن‌ها نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. اطلاعات روی برچسب Energy Guide یخچال، به شما کمک می‌کند تا یخچالی را بیابید که مصرف انرژی بهینه‌ای (+++A) داشته باشد.

امکانات هوشمند

یخچال‌های جدید به امکانات هوشمند مختلفی مجهز شده‌اند تا زندگی شما را ساده‌تر کنند؛ اما توجه داشته باشید که گجت‌های هوشمند می‌توانند قیمت نهایی یخچال را افزایش دهند.

از جمله این امکانات می‌توان به کنترل هوشمند دما اشاره کرد. این قابلیت، دمای قسمت‌های مختلف یخچال را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند تا مواد غذایی مختلف، تازه و سالم بمانند.

برخی مدل‌های جدید، قابلیت اتصال WiFi و کنترل از راه دور به‌وسیله تلفن همراه را دارند که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تنظیمات یخچال را به‌صورت ریموت کنترل کنید.

امروزه، بسیاری از یخچال‌ها، روش‌های جدیدی را برای دیدن داخل یخچال بدون باز کردن درب ارائه می‌دهند؛ به‌ این‌ ترتیب، شما می‌توانید بدون نیاز به باز کردن درب یخچال، محتویات آن را از طریق تلفن همراه خود مشاهده کنید.

قابلیت یخ‌ساز و آب‌سردکن

آب‌سردکن یکی از ویژگی‌هایی است که اکثر خریداران به‌دنبال آن هستند؛ هرچند باید توجه داشته باشید که این ویژگی می‌تواند نیاز شما به تعمیر و نگهداری را بالا برده و از فضای ذخیره‌سازی یخچال شما بکاهد.

همچنین، برخی یخچال‌ها قابلیت تولید یخ به شکل‌های متفاوت را نیز دارند که بدون نیاز به باز کردن درب یخچال قابل استفاده است.

تهویه

تهویه فرایند تبادل یا جایگزینی هوا در هر فضایی جهت ارائه هوای داخلی مطلوب و باکیفیت است که شامل کنترل دما، تولید اکسیژن و همچنین، حذف رطوبت، بو، دود، گرما و گردوغبار می‌شود.

بنابراین، مهم است که تهویه یخچالی که قصد خریداری آن را دارید، باکیفیت بوده و عملکرد مطلوبی داشته باشد.

فیلتر هوا

فیلتر هوای یخچال، وسیله‌ای است که در پنل پشتی یخچال تعبیه شده تا هوای ورودی و همچنین، هوای گردشی داخل آن را خوش‌بو و تمیز نگه دارد؛ بنابراین، مهم است که یخچال مورد نظر شما، فیلتر هوای خوبی داشته باشد.

گارانتی

نمایندگان فروش یا تولیدکنندگان باید یخچال‌های خود را همراه با گارانتی ارائه دهند؛ در واقع، گارانتی، تضمین می‌کند که کالای خریداری‌شده بدون نقص بوده و در صورت بروز هرگونه نقص در بازه زمانی معین، امکان تعمیر، تعویض یا بازپرداخت وجود خواهد داشت.

 

راهنمای خرید قسطی بهترین یخچال‌‌های پاکشوما

بهترین مدل‌های یخچال پاکشوما

در ادامه، بهترین مدل‌های یخچال پاکشوما را همراه با ویژگی‌های فنی معرفی خواهیم کرد.

یخچال‌فریزر پاکشوما مدل RTR-RTF 900

این مدل مجهز به آب‌سردکن و یخ‌ساز اتوماتیک بوده و نیازی به پر کردن مخزن آن وجود ندارد. کنترل دما در این مدل با استفاده از پنل لمسی، امکان‌پذیر بوده و دارای سیستم گردش هوای فرش کولینگ (Fresh Cooling) است. فضای داخلی این یخچال ۹۰۰ لیتر ظرفیت دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های بزرگ تبدیل می‌کند.

 

یخچال‌فریزر پاکشوما مدل RCP 495

این مدل یکی از هوشمندترین یخچال‌فریزرهای پاکشوما به‌شمار می‌رود؛ چراکه از قابلیت عیب‌یابی هوشمند برخوردار بوده و از اتصال وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، به‌ کمک تلفن همراه خود می‌توانید محتویات درون یخچال را ببینید؛ به‌این‌ترتیب، درب یخچال شما کمتر باز و بسته شده و از نیاز آن به تعمیر و نگهداری کاسته می‌شود.

یخچال‌فریزر پاکشوما مدل P190

این یخچال‌فریزر سایدبای‌ساید، یکی از جدیدترین تولیدات شرکت پاکشوما به‌شمار می‌رود. فضای داخلی این مدل ۴۷۹ لیتر است و یکی از مدل‌های جادار برند پاکشوما به‌حساب می‌آید.

از جمله امکانات این مدل از یخچال‌های پاکشوما می‌توان به آب‌سردکن دستی و یخ‌ساز اتومات اشاره کرد. همچنین، میزان مصرف انرژی در این مدل، کاهش قابل‌توجهی نسبت‌ به سایر مدل‌ها دارد.

جمع‌بندی

درست است که امروزه، به‌راحتی می‌توان نسبت‌به دریافت وام اعتبار اقساطی انواع یخچال اقدام کرد؛ اما فاکتورهایی وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها در هنگام خرید یخچال، ممکن است شما را در آینده به دردسر بیندازد.

بنابراین، با توجه به موارد نام‌برده قادر خواهید بود تا همه مدل‌های یخچال‌های پاکشوما را به‌دقت مورد بررسی قرار داده و مدلی را که متناسب با نیازهای شماست انتخاب کنید.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: