کد خبر: ۲۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 19 February 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه دانا یکی دوسالی است که توانسته جایگاه دومین شرکت بیمه خصوصی را به خود اختصاص دهد و  بزرگ ترین شرکت بیمه خصوصی ایران شود .

بیمه دانا چگونه دومین شرکت بیمه گری ایران شد؟

بیمه دانا یکی دوسالی است که توانسته جایگاه دومین شرکت بیمه خصوصی را به خود اختصاص دهد و  بزرگ ترین شرکت بیمه خصوصی ایران شود .

به گزارش بانکداری ایرانی، سالهای زیادی بود که بیمه آسیا به عنوان شرکت دوم بیمه گری معروف بود ولی طی سال‌های اخیر این رتبه از بیمه آسیا گرفته شده و به بیمه دانا سپرده شد در واقع می‌توان گفت که در سال گذشته این وضعیت تثبیت شده و همچنان ادامه دارد. و بیمه دانا در آذر 1402 تونست با رشدی 59 درصدی به رقم 262 هزار میلیارد ریال برسد .از طرف دیگر سود خالص محقق شده این شرکت مبلغ 13 هزار میلیارد ریال بوده در حالی که سومین شرکت تنها توانست نزدیک به سه هزار میلیارد ریال سود برای اذر امسال محقق کند.
بنابراین فاصله خود را با بیمه ایران کمتر می کند و فاصله خود را با شرکت های پایین بیشتر.

بیمه دانا چگونه دومین شرکت بیمه گری ایران شد؟  


یکی از دلایل موفقیت این شرکت توزیع مناسب سهم پورتفو است. این شرکت در رشته ای مانند حوادث تقریبا نصف کل بازار را در اختیار دارد. در رشته بیمه درمان بیش از یک پنجم کل بیمه درمان را در بین 30 شرکت در اختیار دارد

بیمه دانا چگونه دومین شرکت بیمه گری ایران شد؟  

 


از طرف دیگر سهم این شرکت در تولید شرکت ها از حق بیمه جالب توجه است. این شرکت 56 درصد از سهم تولید شرکت های بورسی بیمه را به خود اختصاص داده است. و از کل صنعت بیمه چه دولتی و غیر دولتی هم 13 درصد سهم دارد.

 

بیمه دانا چگونه دومین شرکت بیمه گری ایران شد؟  

 


شرکت بیمه دانا با فعالیت در تمامی رشته‌هاي بیمه اي و با شبکه فروش گسترده اي که دارد در سراسر کشور فعالیت می کند و در سال 1401 رتبه اول تولید در بین شرکت هاي بیمه‌اي غیردولتی را کسب کرد و این روند همچنان ادامه دارد.
علاوه بر این در ابتداي سال 1402 این شرکت توانسته با تمدید قرارداد وزارت آموزش و پرورش و پوشش بیمه درمان بیش از 1،500،000 نفر از فرهنگیان را در اختیار بگیرد.
همچنین یک قرار داد حقوقی و بزرگ برای کارکنان شرکت ذوب آهن اصفهان، اتحادیه شرکت هاي حمل و نقل داخلی، کانون کامیون داران و شرکت مخابرات ایران به مبلغ فروش بیش از 262 هزار میلیارد ریال دارد.
گفتنی است که دارایی هاي شرکت در دوره نه ماهه سال 1402 جمعاً به مبلغ 361 هزار میلیارد ریال رسیده است.
و مجموع خسارت پرداختی در این دوره نه ماهه به بیمه گذاران و زیان دیدگان طرف قرارداد بیش از مبلغ 139،102 میلیارد ریال است که که نسبت به سال گذشته 108.8 درصد رشد داشت.
نکته مهمتر که برای سهامدارن شرکت بسیار مهم است اینکه سود عملیاتی حاصل از فعالیت هاي شرکت در این دوره بالغ بر مبلغ 13،376 میلیارد ریال است و سود خالص شرکت مبلغ 13،054 میلیارد ریال است.
همه اینها در سایه یک برنامه ریزی بلندمدت چندسال شکل گرفته است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: