کد خبر: ۲۱۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 07 February 2024
رشد عملکرد باکیفیت بیمه نوین؛
بیمه نوین که اخیرا اعضای هیات مدیره خود را برای سال آینده انتخاب کرده و در بسیاری از مواقع مورد تشویق مدیران رده بالای صنعت بیمه ایران قرارگرفته، در سال های اخیر روند خاص رو به رشدی را تجربه کرده و در سال‌های اخیر با رشدی مستمر از حق بیمه تولید کرده است.

بیمه نوین که اخیرا اعضای هیات مدیره خود را برای سال آینده انتخاب کرده و در بسیاری از مواقع مورد تشویق مدیران رده بالای صنعت بیمه ایران قرارگرفته، در سال های اخیر روند خاص رو به رشدی را تجربه کرده و در سال‌های اخیر با رشدی مستمر از حق بیمه تولید کرده است.

به گزارش  بانکداری ایرانی، این رشد تاجایی مهم و قابل توجه بوده که در شهریور امسال، رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: شرکت بیمه نوین با برنامه‌ریزی و جهت گیری‌های درست در مسیر خوبی قرار دارد و با بهره‌گیری از نیروی انسانی جوان درکنار کارشناسان متخصص و با تجربه موفق شده تا در جایگاه روبه رشدی در صنعت بیمه قرار گیرد.

این رشد در حقیقت، این رشد تاجایی ادامه داشته که از رشد 25درصدی در سال 1397 به رشدی 54 درصدی در دی 1402 رسیده است.

 

رشدی که فقط با طرح های جدید و ارتقا طرحهای قدیمی محقق شد

در واقع حق بیمه تولیدی مبلغ شش هزار میلیارد ریال در دی 1397 به رقم 39 هزار میلیارد ریال در دی 1402 رسید این رشد نزدیک به هفت برابری به دلیل اتفاقات مهمی که در شرکت رخد داده محقق شده است.

 

رشدی که فقط با طرح های جدید و ارتقا طرحهای قدیمی محقق شد

 

شرکت بیمه طرح‌های زیادی را عملیاتی کرده است . به عنوان نمونه طرح «بمانی» یکی از طرح هایی است که اخیر این شرکت رونمایی کرده است. به گفته وحیدرضا جمالی؛ معاون‌فنی‌ مدیرعامل در بیمه‌های اشخاص بیمه نوین، ایده اصلی طرح «بمانی» از ویژگی بیمه‌نامه‌های به شرط فوت با امکانات بیمه‌ای جدید و پوشش‌های بهینه‌ای با امکان برگشت کامل حق بیمه در پایان مدت بیمه‌نامه (در صورت حیات بیمه شده) به وجود آمده است. وی همچنین صدور آنلاین، سریع و بدون تشریفات اداری از طریق سامانه فروش الکترونیکی بیمه نوین و عدم نیاز به تکمیل پرسشنامه پزشکی را از جمله ویژگی‌های که این محصول دانست.همچنین نسخه تحت وب این نرم‌افزار موبایل «همراه بیمه نوین» نیز در مراسم هجدهمین سالروز تأسیس بیمه نوین رونمایی شد. این اپلیکیشن قرار است در مراحل بعدی به سمت برخط کردن درخواست‌های بیمه‌گذاران و نیز صدور آنلاین بیمه حرکت کند.

این طرح از سوی علی بنیادی؛ معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ج.ا.ایران این گونه تشریح کرد: نوآوری در طرح «بمانی» از جنس نوآوری از فرآیند است نه ضرایب و اعداد که چنین اتفاقی جای تقدیر دارد.

از سوی دیگر، این شرکت در راستای ارائه خدمات دیجیتال و دسترسی آسان بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان به اطلاعات بیمه‌ای، اپلیکیشن اختصاصی خود با عنوان «همراه بیمه نوین» را راه اندازی کرد.نرم افزار موبایل «همراه بیمه نوین» خدماتی مانند مشاهده و استعلام اطلاعات تمامی بیمه‌نامه‌های فعال و منقضی شده، مبالغ حق بیمه و یا اقساط‌ پرداخت شده، مبالغ دریافتی (خسارت‌های دریافت شده، وام بیمه عمر و ...)، را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در کنار این رخدادها ، این شرکت طرح های قدیمی را نیز ارتقا داده است.

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه نوین در راستای تأمین نیازهای مشتریان و به‌روز رسانی محصولات بیمه‌ای، طرح فایرپلاس خود را ارتقا داد.طرح فایرپلاس در سال‌های گذشته برای نخستین بار از سوی بیمه نوین با توجه به شرایط روز جامعه و در نظر داشتن پوشش‌های مورد نیاز در منازل مسکونی، طراحی و روانه بازار شد. در بازنگری جدید و با توجه به شرایط تورم در جامعه، پوشش‌ها و سقف تعهدات این بیمه‌نامه افزایش یافته و به‌روز رسانی شده است.

علاوه بر این ، شرکت بیمه نوین در راستای تأمین نیازهای مشتریان و به‌روز رسانی محصولات بیمه‌ای، بیمه‌نامه جامع مجتمع‌های مسکونی خود را ارتقا داد. بیمه نامه جامع مجتمع‌های مسکونی این شرکت حاصل تجمیع چند بیمه‌نامه بوده که با هدف پوشش تمامی ریسک‌های مربوط به مجتمع‌ها و ساختمان‌های مسکونی بزرگ طراحی شده است. در بازنگری جدید بیمه نوین پوشش‌ها و سقف تعهدات این بیمه‌نامه با توجه به شرایط روز بازار به‌روز رسانی شده است.

بر اساس همین اقدامات بود که این شرکت در در دوره 1401، درآمد واحد تجاری از محل صدور حق بیمه 3.03 همت گزارش شده که مبین رشد نزدیک به 50% نسبت به مقطع مقایسه‌ای است. صدور حق بیمه‌های غیر ثالث نسبت به مقطع مقایسه‌ای، 56% رشد را ثبت کرده‌اند.با وجود رشد 1 همتی درآمدهای صدور حق بیمه، خسارات پرداختی با افزایش 436 میلیاردی به 1.09 همت رسیده و نسبت خسارت این دوره با افزایش 3 واحدی نسبت به مقطع مقایسه‌ای ( 48% ) به 51% رسیده است. برای دوره 1402، درآمد صدور حق بیمه 4.07 همتی هدف‌گذاری شده است. در دوره 1401، خالص درآمد حق بیمه با رشد 448 میلیاردی از 991 میلیارد تومان به 1.43 همت رسیده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: