کد خبر: ۲۱۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 09 December 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
یکی از نکات منحصر به فرد شرکت بیمه نوین، فروش صادراتی بیمه به ارزش دو میلیون و 891 هزار دلار بوده است. بیمه نامه‌های ارزی مطابق با نرخ نیمایی مندرج در سامانه بیمه مرکزی در سیستم بیمه‌ای صادر شده است.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ بیمه نوین در سال‌های اخیر دارای شرایط مناسبی بوده که توانسته وضعیت شرکت را بهبود ببخشد. اقدامات مثبت شرکت نتایج خوبی مانند توانگری سطح یک، کفایت ذخایر فنی، ظرفیت نگهداری مناسب، توزیع مناسب شبکه فروش، کنترل سیستم پرداخت خسارت و مدیریت مناسب توزیع مناسب پورتفوی حق بیمه را در پی داشته است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه نوین در چهار سال گذشته بطور میانگین 41 درصد رشد داشته است. یعنی هر ساله این شرکت در چهار سال گذشته بیش از 41 درصد رشد را تجربه کرده است.البته در سال 1400 رشدی 48 درصدی و سال گذشته 49 درصدی را تجربه کرد.

بررسی ها نشان می دهد در هشت ماهه نخست منتهی به 30 آبان 1402 هم این رویه رشد ادامه داشته و طی این هشت ماه حدود 28 درصد رشد داشت. در آبان پارسال این شرکت 18هزار میلیارد ریال بیمه فروخت ولی در هشت ماهه امسال حدود 23 هزار میلیارد ریال فروخت.

 

حق بیمه تولیدی در 6 سال گذشته

بررسی وضعیت عملکردی بیمه نوین در سال‌های اخیر

 

یکی از نکات منحصر به فرد شرکت بیمه نوین، فروش صادراتی بیمه به ارزش دو میلیون و 891 هزار دلار بوده است. بیمه نامه‌های ارزی مطابق با نرخ نیمایی مندرج در سامانه بیمه مرکزی در سیستم بیمه‌ای صادر شده است.

بررسی وضعیت عملکردی بیمه نوین در سال‌های اخیر

بیمه نوین در ماه‌ها و سال‌های اخیر تلاش کرده در بخش‌های حرفه‌ای رویه بهتری را اجرا کند تا پورتفوی قوی ببندد، که نتیجه بخش بوده است. به عنوان نمونه بیمه‌های انرژی، مهندسی و طرح‌های خاص این شرکت بودند.

براساس این گزارش ، بیمه‌نامه‌های مهندسی و انرژی بیمه نوین از سال 1395 رشد مثبتی را تجربه کرده است. همچنین در سال گذشته نزدیک به 95 درصد رشد حق بیمه در بخش مهندسی بیمه نوین رقم خورده است. بنابر آمار اعلامی شرکت، صدور بیمه‌نامه‌های مهندسی و انرژی بیمه نوین در مجموع بیش از 100 درصد رشد داشته، که بخش اعظم این رشد در حوزه انرژی بوده است. نوین  توانست چندین قرارداد بزرگ با پتروشیمی ها ببندد.

در همین رابطه چندی پیش، مدیر بیمه‌های مهندسی و طرح‌های خاص شرکت بیمه نوین با تأکید بر اینکه ریسک‌‌های بیمه را شدیداً کنترل می‌کنیم تا ضریب خسارت مطلوبی را حفظ کنیم گفته بود: « نسبت خسارت در این بخش‌ها همیشه تحت کنترل بوده و با وجود اینکه هر ساله رشد تولید حق بیمه داشتیم، اما ضریب خسارت بیمه نوین در این حوزه‌ها زیر 50 درصد بوده است. در ضمن، صدور بیمه‌نامه‌های مهندسی و انرژی بیمه نوین در مجموع بیش از 100 درصد رشد داشته، که بخش اعظم این رشد در حوزه انرژی بوده است.»

در تحولی دیگر، شرکت بیمه نوین در راستای تأمین نیازهای مشتریان و به‌روز رسانی محصولات بیمه‌ای، بیمه‌نامه جامع مجتمع‌های مسکونی خود را ارتقا داد. بیمه نامه جامع مجتمع‌های مسکونی این شرکت حاصل تجمیع چند بیمه‌نامه بوده که با هدف پوشش تمامی ریسک‌های مربوط به مجتمع‌ها و ساختمان‌های مسکونی بزرگ طراحی شده است. در بازنگری جدید بیمه نوین پوشش‌ها و سقف تعهدات این بیمه‌نامه با توجه به شرایط روز بازار به‌روز رسانی شده است. علاوه بر افزایش سقف تعهدات در طرح جدید بیمه‌نامه جامع مجتمع‌های مسکونی نوین، افزوده شدن پوشش «افزایش دیات در سال‌های آتی» یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این بیمه‌نامه است. این پوشش با توجه به افزایش هرساله نرخ دیات ارائه شده است.

بر اساس تحولات رخ داده شرایط بیمه نوین مثبت ارزیابی می شود . می تواند در سالهای پیش رو شرایط رو به بهبودی را تجربه کند. چرا که برنامه های شرکت در راستای بهبود پورتفو و مدیریت ریسک توانست موفقیت های زیادی را برای شرکت به همراه داشته باشد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: