کد خبر: ۲۱۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - 08 December 2023

 بانکداری ایرانی-سازمان هواشناسی از ورود ۲ سامانه بارشی به کشور طی هفته‌ آینده خبر داد و برای ۱۶ استان هشدار سیلاب، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز، جمعه، در برخی مناطق استان‌های گیلان و غرب مازندران بارش پیش‌بینی شده است. فردا شنبه 18 آذرماه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب،‌ گیلان،‌ غرب مازندران،‌ قزوین،‌ البرز و شمال تهران بارش باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف روی می‌دهد.

از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه مجدداً در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و به‌تدریج در خراسان شمالی بارش پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری مناطق شمال غرب و غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از بعدازظهر فردا به‌دلیل افزایش سرعت باد روی عراق پدیده گردوخاک در نوار غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و با بیشینه دما 15 درجه پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: شنبه 1402/09/18

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط گردوخاک و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف

منطقه اثر:

جمعه 1402/09/17: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

شنبه 1402/09/18: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: