کد خبر: ۲۱۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 04 December 2023

سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید آلودگی هوا طی امروز و فردا در کلان‌شهرها و شهرهای پرجمعیت خبر داد و اعلام کرد: از اواخر وقت سه‌شنبه بارش در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

به گزارش  تسنیم، طبق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است که در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی باعث افزایش و تداوم غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

از اواخر وقت سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی شمال کشور بارش پراکنده و کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

روزهای چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر و پنجشنبه علاوه بر مناطق یادشده در ارتفاعات البرز،‌ شمال غرب و برخی مناطق غرب بارش‌های پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، از بعدازظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان پایان: چهارشنبه 1402/09/15

نوع مخاطره: انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/09/13: تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز.

سه‌شنبه 1402/09/14: تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم.

چهارشنبه 1402/09/15: تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز.

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم‌مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت، تأکید بر عدم‌تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: