کد خبر: ۲۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 11 November 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
یکی از رازهای موفقیت بانک تجارت در سال‌های اخیر، انتخاب برنامه بلندمدت برای رشد مستمر بوده است. این برنامه ها در راستای رشد و بهره وری بوده و بر پایه توانایی های بانک طراحی شده و به همین دلیل موفق بوده اند.

یکی از رازهای موفقیت بانک تجارت در سال‌های اخیر، انتخاب برنامه بلندمدت برای رشد مستمر بوده است. این برنامه ها در راستای رشد و بهره وری بوده و بر پایه توانایی های بانک طراحی شده و به همین دلیل موفق بوده اند.

به گزارش بانکداری ایرانی، برنامه های بانک تجارت همگی بر اساس توسعه بوده و سبب رشد عملکردی بانک شده است. برنامه های مانند توسعه بازار و ایجاد تنوع در ارائه خدمات، ارتقاء سطح عملکرد اعتباری، ارتقاء سطح فعالیتهای کنترلی و نظارتی، مولدسازی املاک و سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه و بهینه‌سازی حوزه فناوری اطلاعات، توسعه کسب و کارهای بانک مبتنی بر تحولات آتی بانکداری، ارتقاء عملکرد بانک در حوزه بین الملل و توسعه سرمایه‌های انسانی را در سال‌های اخیر بانک تجارت عملیاتی کرده است.

بانک برای امسال برنامه های خاصی را نیز طراحی کرده بود بر این اساس، اهم برنامه‌های بانک برای امسال عبارت از استقرار سامانه متمرکز و یکپارچه بانکی و سوئیچ کارت، پیاده سازی سیستم تسهیلات و تعهدات، تکمیل وتوسعه سامانه اعتبار سنجی (LOS )، پیاده سازی سامانه جامع مالی، پیاده سازی سامانه جامع ارزی، تهیه طرح جامع امنیت اطلاعات، اجرای طرح تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین (SCF).، تعیین تکلیف 50 پرونده کالن موجود در دوایر حقوقی، تعیین تکلیف پرونده های حقوقی و رهنی بانک، مولد سازی و واگذاری دارایی های غیر ضرور، آماده سازی جهت پذیرش شرکتهای مولد نیروگاهی تجارت فارو، سرمایه گذاری سامان ایرانیان و تأمین و سرمایه کاردان در بازار سرمایه است.

بر اساس این برنامه‌ها در پایان هفت ماهه منتهی به 30 مهر 1402 این بانک عملکرد خوبی داشته است. در این دوره نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشدی بالغ بر 12 درصدی را در درآمدزایی تجربه کرده است و درآمد خود را طی شش ماهه به 550 هزار میلیارد ریال رسانده است. این در حالی است که کل درآمد سال گذشته طی 12 ماه حدود 700هزار میلیارد ریال بوده و این شرکت توانسته نزدیک به 80 درصد عملکرد پارسال را طی 7 ماه بزند.

در سال گذشته طی هفت ماه این شرکت حدود 490 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود.

در پایان دوره هفت ماهه این بانک دارای مانده تسهیلات 5604 هزار میلیارد ریالی بود که نسبت به همین دروه در پارسال رشدی 27 درصدی در اعطای تسهیلات داشته است چرا که پارسال حدود 4414 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات داشت.

برای درک رشد عملکرد بانک در سالهای اخیر می توان گفت که در مهر 1400 مانده تسهیلات بانک حدود 3000هزار میلیارد ریال بوده که طی دو سال رشدی بالاتر از 2500هزار میلیاردریالی داشت.

درامد بانک از محل تسهیلات اعطایی ، درآمد سپرده‌گذاری، درآمد اوراق بدهی، درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد کارمزد بود. بر همین اساس، درامد تسهیلاتی بانک در هفت ماهه امسال 407 هزار میلیارد ریال بوده است.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: