کد خبر: ۲۱۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 05 November 2023
تعداد کاربران پلتفرم‌های داخلی چقدر است؟
به گفته وزیر ارتباطات در یک سال گذشته روند فعالیت هموطنان ما در سکوهای داخلی بسیار رو به رشد بوده است و در حال حاضر ماهانه نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از هموطنان عزیز - کاربران یکتا - از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

 بانکداری ایرانی-به گفته وزیر ارتباطات در یک سال گذشته روند فعالیت هموطنان ما در سکوهای داخلی بسیار رو به رشد بوده است و در حال حاضر ماهانه نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از هموطنان عزیز - کاربران یکتا - از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آبان سال گذشته آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال با هدف رشد و توسعه فضای کسب و کارهای اینترنتی در کشور به تصویب کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت رسید و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و طی آن حمایت‌هایی در نظر گرفته شد که دستگاه‌ها مکلف به تامین آن شدند.

در مواد مختلف این تصویب نامه، دستگاه‌های اجرایی، سکوها یا همان پلتفرم‌های کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال دارای نقش‌های اساسی هستند تا حمایت‌های در نظر گرفته شده موجب رونق بخشی به کسب و کارهایی که از طریق سکوها به کاربران انواع محصولات و خدمات عرضه می‌کنند، بشود.

مهم‌ترین حمایت‌های اصلی که در مصوبه در نظر گرفته شده عبارت است از تامین زیرساخت‌های مراکز داده و خدمات ابری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین انواع خدمات پرداخت برای کسب و کارها و کاربران از طریق سکوهای مشمول، تخفیف تبلیغات به ویژه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معافیت مالیاتی کسب و کارهای روی سکوهای داخلی، قبول هزینه‌های راه اندازی و توسعه سکوهای مشمول به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید به تامین کنندگان زیرساخت ابری سکوهای مشمول، تخفیفات پستی به منظور کمک به لجستیک و حمل و نقل کسب و کارهای مشمول از طریق سکوهای مشمول و اتصال به مرکز تبادل خدمات دولت الکترونیک و امکان تسهیل ارائه خدمات روی درگاه به مردم از طریق سکوهای مشمول.

در همین رابطه به تازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهبود وضعیت شبکه‌های اجتماعی داخلی طی یک سال گذشته خبر داده است.

زارع پور در ارزیابی خود پیرو شرایط کسب و کارهای اینترنتی در پلتفرم های داخلی، گفت: به واقع در یک سال گذشته روند فعالیت هموطنان ما در سکوهای داخلی بسیار رو به رشد بوده است و در حال حاضر ماهانه نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از هموطنان عزیز - کاربران یکتا - از پلتفرم‌های داخلی استفاده می کنند.

روزانه ۲۰ میلیون نفر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند

وی با بیان اینکه روزانه قریب به ۲۰ میلیون نفر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می کنند، بیان کرد: با این حال کسب و کارها داخلی نیازمند به اصطلاح پاخور هستند و تلاش دارند تا در جایی قرار گیرند که مردم در آنجا حضور داشته که بتوانند کاربر گرفته و کسب و کارهای خود را به درستی معرفی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از این جهت، به نظر بنده وضعیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در طی یک سال گذشته بهتر شده است.

اجرای آیین نامه حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی در پیام‌رسان‌های داخلی

طبق اطلاعات سایت خانه ملت، زارع پور در ادامه با اشاره به تصویب آئین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی روی پیام رسان‌های داخلی در آبانماه سال گذشته بیان کرد: بخش هایی از این آئین نامه اجرایی و بخش‌های دیگر از آن در حال اجراست و امیدواریم با اجرای کامل این آیین نامه زمینه حمایت حداکثری از کسب و کارهای داخلی و اینترنتی داخلی فراهم شود.

لازم به ذکر است اوایل تابستان امسال در دولت تصویب شد که کسب و کارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده بودند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

درواقع یکی از مشکلاتی که مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای خارجی به داخلی داشت، این بود که در آنجا مالیاتی پرداخت نمی‌کردند اما همین که به سکوهای داخلی می‌آمدند باید مالیات پرداخت می‌کردند؛ با مصوبه هیات دولت، این معافیت مالیاتی برای کسب و کارها فراهم شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: