کد خبر: ۲۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 22 October 2023
موسسه اعتباری ملل در نیمه نخست 1402
موسسه اعتباری ملل با کسب 55 هزار و 583 میلیاد ریال درآمد در مقابل 52 هزار و 886 میلیارد ریال هزینه توانست تراز مثبت دو هزار و 697 میلیارد ریال ثبت کند.

رشد شش برابری درآمد کارمزد/ ثبت تراز درآمدی 2.7هزار میلیارد ریال

موسسه اعتباری ملل  با کسب 55 هزار و 583 میلیاد ریال درآمد در مقابل 52 هزار و 886 میلیارد ریال هزینه توانست تراز مثبت دو هزار و 697 میلیارد ریال ثبت کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، موسسه ملل در دو فصل نخست سال جاری از پنج سر فصل اصلی درآمدی توانست بیش از 55 هزار و 583 میلیارد ریال درآمد کسب کند و در مقابل در سه سرفصل اصلی هزینه ای 52 میلیارد و 886 میلیارد ریال هزینه داشته است، که حاصل آن ثبت تراز مثبت دو هزار و 697 میلیارد ریال است.

بررسی ها نشان می دهد ، موسسه ملل در بخش درآمدی 32درصد و در بخش هزینه ای 51 درصد در این دوره زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که با رشد مناسب درآمد ها علیرغم رشد سریع هزینه ها توانسته تراز درآمدی خود را مثبت نگه دارد.

رشد شش برابری درآمد کارمزد/ ثبت تراز درآمدی 2.7هزار میلیارد ریال این گزارش حاکی است، پنج سرفصل اصلی درآمدی شامل درآمد تسهیلات اعطایی، درآمدسپرده گذاری، درآمد اوراق، درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد کامزد است. بیشترین رشد با 511 درصد رشد مربوط به بخش درآمدکارمزد است  همه بخش های درآمدی این شرکت در این دوره زمانی رشد مثبت داشته اند که حاکی از توجه مدیریت شرکت به همه بخش های درامدی است، درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها 235 درصد و درآمد سپرده گذاری ها 10 درصد در این دوره رشد داشتند، اما مهمترین بخش درآمدی که شامل 89 درصد از کل درآمد موسسه ملل است یعنی بخش درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی، در این دوره 26 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

براساس این گزارش ، سه سر فصل اصلی هزینه ای که شامل هزینه سود سپرده ها، هزینه های مالی و هزینه کارمزد است، هزینه سود سپرده ها که بیشترین سهم در بخش هزینه دارد 43درصد در این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است و در مجموع هزینه ها نسبت به دوره مشابه سال گذشته 51 درصد افرایش داشته است.

آمار منتشره نشان می دهد که موسسه اعتباری ملل در دوره مشابه سال گذشته یعنی نیمه نخست سال 1401 در مجموع و در پنج فصل اصلی درآمدی 42 هزار و 140 میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود و در مقابل در سه سرفصل هزینه ای هم 34 هزار و 908 میلیارد ریال هزینه کرده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت هفت هزار و 231 میلیارد ریال بود. که بیشترین درآمد از محل درآمد تسهیلاتی و کمترین درآمد هم از محل درآمد سپرده گذاری کسب کرده بود.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: