کد خبر: ۲۱۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 17 October 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک تجارت توانست تراز مثبت 131 هزار و 104میلیارد ریال ثبت کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است و درآمد کارمزد با 76 درصد رشد بیشرین رشد داشته است.

ثبت تراز مثبت 44 درصدی توسط بانک تجارت/ درآمدکارمزد بیشترین رشدبانک تجارت در دو فصل نخست سال جاری از پنج سر فصل اصلی درآمدی توانست بیش از 471 هزار و 529 میلیاد ریال درآمد کسب کند و در مقابل در سه سرفصل اصلی هزینه ای 282 هزار و 692 میلیارد ریال هزینه داشته است، که حاصل آن ثبت تراز مثبت 131 هزار و 104میلیارد ریال است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک تجارت در بخش درآمدی 38 درصد و در بخش هزینه ای 34 درصد در این دوره زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که رشد سریع درآمدی در کنار کنترل رشد هزینه ها باعث افزایش 44 درصدی تراز درآمدی این بانک شده است که حاکی از مدیریت و کنترل هزینه ها در کنار افزایش مطلوب درآمدهاست .

ثبت تراز درآمدی مثبت13110 میلیارد تومان/ درآمدکارمزد بیشترین رشد  

پنج سرفصل اصلی درآمدی شامل درآمد تسهیلات اعطایی، درآمدسپرده گذاری، درآمد اوراق، درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد کامزد است. بیشترین رشد با 76 درصد رشد مربوط به بخش درآمد کامزد است و دو بخش درآمد سپرده گذاری و سرمایه گذاری در این دوره رشد نداشته است .

درآمد تسهیلات با 47 درصد و درآمد اوراق هم با 32 درصد رشد در رتبه های دوم و سوم از نظر درصد رشد هستند، اما مهمترین بخش درآمدی که شامل 73 درصد از کل درآمد بانک است یعنی بخش درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی در این دوره 47 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

براساس این گزارش ، سه سر فصل اصلی هزینه ای که شامل هزینه سود سپرده ها، هزینه های مالی و هزینه کارمزد است، هزینه سود سپرده ها که بیشترین سهم در بخش هزینه دارد 30 درصد و هزینه کارمزد 120  درصد در این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است و در مجموع هزینه ها نسبت به دوره مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

بانک تجارت در نبمه نخست سال 1401 در مجموع پنج فصل اصلی درآمدی 341 هزار و 737 میلیارد ریال درآمد داشته است و در مقابل در سه سرفصل هزینه ای هم 210 هزار و 633 میلیارد ریال هزینه داشته است که حاصل آن ثبت تزار مثبت 188 هزار و 838 میلیارد ریال بود. که بیشترین درآمد از محل درآمد تسهیلاتی و کمترین درآمد هم از محل درآمد اوراق کسب کرده بود.

 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: