کد خبر: ۲۱۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 04 October 2023
با توجه به آنکه هزینه‌های درمانی و پزشکی بخش بزرگی از دغدغه افراد و خانواده‌ها است، بیمه پارسیان بیمه‌نامه جدید "بیمه درمان خانواده" خود را در پنج طرح، با سقف پوشش‌ها و حق بیمه‌های مختلف بر اساس نیاز مشتریان ارائه کرده است.

 با توجه به آنکه هزینه‌های درمانی و پزشکی بخش بزرگی از دغدغه افراد و خانواده‌ها است، بیمه پارسیان بیمه‌نامه جدید "بیمه درمان خانواده" خود را در پنج طرح، با سقف پوشش‌ها و حق بیمه‌های مختلف بر اساس نیاز مشتریان ارائه کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، مريم شريفي ‌اصل، مدير بيمه‌هاي اشخاص بیمه پارسیان، در پاسخ به اینکه بیمه‌نامه جدید «بیمه درمان خانواده» پارسیان در قالب چه طرحی ارائه می شود، توضیح داد: شروع فعالیت این شرکت در بیمه های درمان خانواده، اسفند ماه سال 1399 و در قالب 8 طرح با پوشش ها و تعهدات مختلف و خاص بیمه گذاران بیمه عمر انفرادی شرکت بیمه پارسیان بوده است. طرح های جدید درمان خانواده بیمه پارسیان که از تاریخ 20 شهریور 1402، بازنگری شده است دارای 5 طرح می باشد که متقاضی دریافت این خدمات می بایست یک بیمه نامه حوادث انفرادی با شرایط اعلام شده نزد شرکت بیمه پارسیان داشته باشد.

به گفته او، طرح های جدید نسبت به طرح های گذشته بهینه و سقف تعهدات با توجه به افزایش نرخ تعرفه خدمات درمانی ، دارو و تجهیزات پزشکی، متناسب شده است.

او در مورد اینکه این بیمه نامه چه پوشش‌های درمانی و سرویس های به بیمه شدگان ارائه می دهد، عنوان کرد: در این بیمه نامه با توجه به طرح خریداری شده، پوشش ها و تعهدات متفاوت و منطبق بر آئین نامه 99 مصوب شورای عالی بیمه، ارائه می گردد که بیمه شده امکان استفاده از این پوشش ها را در مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه پارسیان و مراکز آزاد، بدون محدودیت در انتخاب را خواهد داشت.

مدير بيمه‌هاي اشخاص بیمه پارسیان همچنین درباره مزایای استفاده از این بیمه نامه و مزیت رقابتی این طرح نیز در اظهاراتی بیان کرد: با توجه به افزایش تعرفه های خدمات درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی و محدودیت های بیمه گران پایه درارائه خدمات، اهمیت دارا بودن بیمه تکمیل درمان بسیار افزایش داشته و هر روز بر تعداد متقاضیان استفاده از این بیمه نامه افزوده می شود. بسیاری از شرکت های بیمه، این پوشش را به بیمه گذاران حقوقی ارائه می دهند و صاحبان مشاغل آزاد یا گروه های با تعداد کمتر از 50 نفر، امکان استفاده از این خدمات را نخواهند داشت.

او در ادامه افزود:‌ بیمه پارسیان به عنوان یکی از شرکت های بیمه ای پویا در ارائه خدمات، از تاریخ 20/06/1402، طرح های جدید بیمه درمان خانواده خود را با دارا بودن مشخصه های ذیل، در مقایسه با برخی رقبا، به بازار بیمه ای، عرضه کرده که شامل «۱.عدم نیاز به دارا بودن بیمه پایه، ۲. دارا بودن حق انتخاب در بین 5 طرح ارائه شده با توجه به نیاز بیمه شده و سقف بودجه ای آنها، ۳. بدون محدودیت در انتخاب مرکز درمانی (طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد)، ۴. امکان استفاده از بیش از 4000 مراکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور، ۵. تقسیط حق بیمه در هر یک از طرح های درخواستی.» است.

شريفي ‌اصل همچنین در پاسخ به اینکه میزان حق بیمه پرداختی در بیمه نامه درمان تکمیلی خانواده چقدر است، گفت: میزان حق بیمه دریافتی با توجه به سن متقاضی، طرح مدنظر و فرانشیز آن، متفاوت است که در صورت نیاز می توانند حق بیمه های مربوطه را از واحد صدور، استعلام کنند.

این مقام بیمه ای همچنین درباره اینکه فرانشیز بیمه درمان تکمیلی چقدر است و برای تهیه این بیمه‌نامه آیا نیازی به دارا بودن بیمه تأمین اجتماعی یا دیگر بیمه‌ها به عنوان بیمه‌گر پایه است، نیز اینطور توضیح داد: متقاضیان در این بیمه نامه می توانند بیمه نامه خود را با فرانشیز 20 یا 30 درصد انتخاب کنند. همچنین جهت خرید این بیمه نامه، اجباری به داشتن بیمه گر پایه نمی باشد.

اما شریفی اصل در مورد اینکه بیمه گذاران چگونه می توانند این بیمه نامه را تهیه کنند، طی بیان توضیحاتی گفت: متقاضیان این بیمه نامه می توانند به یکی از نمایندگی ها یا شعب سراسر کشور مراجعه کرده و پس از تکمیل کردن پرسشنامه بیمه حوادث انفرادی و بیمه درمان خانواده برای خود به همراه همسر و همه ی فرزندان، درخواست را ثبت نمایند.(بیمه نامه حوادث انفرادی فقط جهت بیمه شده اصلی صادر می گردد.)

به گفته شریفی اصل، بیمه گذاران بیمه های زندگی، امکان برخورداری از تخفیفات ویژه در خرید این بیمه نامه را خواهند داشت.



لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: