کد خبر: ۲۱۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 30 September 2023
وزرت راه وشهرسازی به نقل از بانک مرکزی آمار ۱۸ روزه از قیمت مسکن شهر تهران را اعلام کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، در این گزارش که در پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی منتشر شده است، از کاهش ۳/ ۳ درصدی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در ۱۸ روز اول شهریور در مقایسه با ۱۹ روز اول مردادماه خبر داده شده است.

بانکداری ایرانی-دنیای اقتصاد: وزرت راه وشهرسازی به نقل از بانک مرکزی آمار ۱۸ روزه از قیمت مسکن شهر تهران را اعلام کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، در این گزارش که در پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی منتشر شده است، از کاهش ۳/ ۳ درصدی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در ۱۸ روز اول شهریور در مقایسه با ۱۹ روز اول مردادماه خبر داده شده است.

تغییرات قیمت مسکن در برخی از مناطق همچون منطقه ۴ معادل ۱۸ درصد، منطقه ۷ معادل ۸/ ۷ درصد، منطقه ۱۱ معادل ۹/ ۱۲درصد، منطقه ۱۲معادل ۷/ ۵درصد، منطقه ۱۴‌معادل ۴/ ۰درصد، منطقه ۱۵معادل ۲/ ۷‌درصد و منطقه ۱۷ معادل ۳/ ۱‌درصد افزایش بوده است. در این گزارش در حالی از افزایش قیمت مسکن در ۷ منطقه خبر داده شده است که ردپایی از رشد قیمت ماهانه در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۵ شهر تهران و همچنین مناطق پرتقاضای مرز دو نیمه شمالی و جنوبی پایتخت یعنی مناطق ۹ و ۱۰ و عمده مناطق جنوبی وپرتقاضای تهران مشاهده نمی‌شود. در واقع می‌توان از این گزارش این طور استنباط کرد که به‌رغم رشد قیمت محسوس در ۷ منطقه از شهر تهران، احتمالا کاهش قیمت در ۱۵ منطقه دیگر شامل مناطق پرتقاضایی که به آن اشاره شد به قدری بوده است که در نهایت میانگین مسکن در کل شهر تهران در این بازه زمانی۳/ ۳‌درصد کاهش داشته است. شهریور روند کاهش قیمت مسکن در شهر تهران سه‌ماهه شد. در این گزارش اما، هیچ آمار رسمی از سطح متوسط قیمت مسکن در شهر تهران و سایر شهرها اعلام نشده است. از زمستان سال گذشته، بانک مرکزی و مرکزآمار ایران انتشار آمار رسمی تحولات بازار مسکن تهران را متوقف کرد‌ه‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: