کد خبر: ۲۱۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 26 September 2023
مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کنند. سامانه پاسخ‌گویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» برای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است.

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کنند. سامانه پاسخ‌گویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» برای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است.

افراد می‌توانند برای طرح شکایات، درخواست‌ها، گزارش‌ها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادها با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی‌های مکرر خود اعلام کرده که مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتما بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند. از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:

هرگونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخ‌گویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.

تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰روز کاری باید پرداخت شود).


دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.

درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: