کد خبر: ۲۱۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 18 September 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
سود خالص، بانک تجارت در سه ماهه ابتدایی امسال رشدی 486 درصدی داشت این رشد به کمک عملکرد بانک بود ولی یکی از بخش های عملکردی بانک به زیر مجموعه های آن مربوط بود.

سود خالص، بانک تجارت در سه ماهه ابتدایی امسال رشدی 486 درصدی داشت این رشد به کمک عملکرد بانک بود ولی یکی از بخش های عملکردی بانک به زیر مجموعه های آن مربوط بود.

به گزارش بانکداری ایرانی، سود شرکت های زیرمجموعه بانک تجارت در سه ماهه نخست پارسال حدود 305 میلیارد ریال بود امسال این رویه با رشدی بصورت میانگین 15 درصدی همراه بوده است.

البته بطور میانگین برخی از شرکت های که صورت های مالی حسابرسی شده خود را منتشر کردند می توان گفت که احتمالا رشد بیشتری را ثبت خواهند کرد.

بانک تجارت دارای بانك تجارت ضمن توجه به دستورالعمل‌هاي ناظر بر سرمايه‌گذاري‌هاي بانك، در راستاي تكميل زنجيره ارزش خود اقدام به تأسيس شركت يا سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي زيرمجموعه خود کرده است كه برای بانک عایدی قابل توجهی داشته است. نکته جالب توجه اینکه، این شرکت ها کاملا بر اساس قوانین بانکداری بانک مرکزی هستند و مشمول بنگاه داری نمی شود.
بر اساس اخرین لیست منتشره در کدال، شرکت های زیرمجموعه بانک تجارت 30 شرکت به شرح زیر هستند.


شرح درآمد و دارایی برخی از شرکت های زیر مجموعه بانک تجارت که دارای اهمیت هستند به شرح زیر است.

بانک تجارت و شرکت های سودآور بانک

سرمایه گذاری سامان ایرانیان
درآمد عملیاتی یک هزار 673 میلیارد ریال بود که نسبت به دوره قبل رشدی 35 درصدی داشت.جمع دارایی‌های شرکت هم 29 هزار میلیارد ریال بود که رشدی 7 درصدی را تجربه کرد.

سرمایه گذاری تدبیر ایرانیان
درآمد عملیاتی دو هزار و 920 میلیارد ریال با رشدی 120 درصدی محقق شد.مجموع دارایی‌های شرکت مبلغ یک هزار . 320 میلیارد ریال با رشدی 20 درصدی شد.

شرکت چابک تجارت آسیا ؛
در این دوره درآمد عملیاتی این شرکت، حدود 569 میلیارد ریال با رشدی 626 درصدی بود.همچنین جمع دارایی های شرکت مبلغ 549 میلیارد ریال شد.


شرکت صرافی تجارت؛
در اخرین دوره مالی، درآمد عملیاتی شرکت 163 هزار و 581 میلیارد ریال رسید که رشدی 88 درصدی داشت.علاوه بر این جمع دارایی های شرکت 16 هزار و 401 میلیارد ریال بود که رشدی 96 درصدی را تجربه کرد.


توسعه ارتباطات الکترونیک تجارت ایرانیان؛
درآمدهای عملیاتی یک هزار و 141 میلیارد ریال با رشدی 214 درصدی در این دوره مالی از سوی این شرکت محقق شد.همچنین، جمع دارایی‌های شرکت یک هزار و 193 میلیارد ریال و رشدی 8 درصدی بود.

 
توسعه کسب وکارهای نوگرای تجارت(تکنوتجارت)
در اخرین دوره مالی، درآمد عملیاتی 11 میلیارد و 167 میلیون ریال بود که دارایی شرکت در این دوره به رقم دوهزار 420 میلیارد ریال رسید که رشدی 33 درصدی داشت.


شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت؛
همچنین درآمد عملیاتی شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت یک هزار میلیارد ریال بود که جمع دارایی های این شرکت مبلغ 15 هزار و 663 میلیارد ریال رشدی 8 درصدی شد.


شرکت کسب و کار فناوری تجارت شایان؛
درامدهای این شرکت در این دوره مالی مورد بررسی عملیاتی 55 میلیارد ریال بود. دارایی‌های شرکت کسب و کار فناوری تجارت شایان، مبلغ 260 میلیارد ریال بود که رشدی 9 درصدی را تجربه کرد.


شرکت کارت اعتباری ایران کیش؛
در این دوره مالی، درامدهای عملیاتی چهار هزار و 235 میلیارد ریال بود که جمع دارایی ها 12 هزار و 636 میلیارد ریال شد.


زیرساخت فناوری تجارت ایرانیان
همچنین می توان گفت که درآمد عملیاتی یک هزار 337 میلیارد ریال بود و دارایی شرکت چهار هزار 290 میلیارد ریال با رشد 20 درصدی همراه شد.


شرکت خدمات تجارت
بر اساس این گزارش، در این دوره مالی، درآمد عملیاتی سه هزار و 398 میلیارد ریال بود همچنین جمع دارایی های شرکت با رشدی 59 درصدی به یک هزار و 836 میلیارد ریال رسید.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: