کد خبر: ۲۱۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - 29 August 2023
وزیر ارتباطات خبر داد؛
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

 بانکداری ایرانی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق زنجان، گفت: با زیرساخت‌هایی پرسرعتی که اتفاق می‌افتد مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.

وی به در پیش‌رو بودن اربعین و توافقات خوب صورت گرفته با کشور عراق در حوزه زیرساختی اشاره کرد و بیان داشت: طی این توافقات هم هزینه رومینگ و هم هزینه سیم کارت عراقی کاهش پیدا کرد و کیفیت نیز افزایش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یک سال گذشته در وزارت ارتباطات با تلاش‌های شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان تلاش کردیم که در پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی به ویژه پیام‌رسان‌ها اتفاقات بسیار خوبی بیفتد.

زارع پور تاکید کرد: یکی از کارهای بزرگی که صدا و سیما انجام داد این است که ارتباط خود با مردم را به پلتفرم‌های داخلی آوردند و عموم این پلتفرم‌ها نیز تماس صوتی و تصویری با کیفیت دارند چیزی که سال گذشته برخی از آنها نداشت تا جایی که در همین بازه زمانی یک هفته‌ای به علت اربعین تماس‌های صوتی و تصویری ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: برخی از کارهای بزرگ ملی در کشور مانند پنجره ملی مجوزها و پنجره ملی زمین توسط جوانان نخبه زنجانی در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلعات گفت: دنیای آینده دنیای دیجیتال است، دنیایی که زندگی بشر روزبه‌روز بیشتر از گذشته با خدمات جدید دیجیتالی گره خواهد خورد.

زارع پور تصریح کرد: در حوزه تحول دیجیتال پیش‌بینی شده همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید ظرف یک سال فناوری‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده و فناوری‌های نوظهور را بررسی کنند تا برآورد شود چه کارکردی در حوزه کاری آنها دارد.

وی بیان داشت: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توانیم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم وحوزه اقتصاد دیجیتال برای دولت بسیار حائز اهمیت است و نگاه راهبردی به آن دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان زنجان در این حوزه وجود دارد که طی جلسه‌ای که با جوانان داشتیم نیازمندی‌های مختلفی از سوی آنان ارائه شد که یکی از این نیازمندی‌ها همین فیبرنوری است.

زارع پور ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون نزدیک چهار هزار و ۸۰۰ روستای جدید به شبکه متصل شده‌اند و آمارها به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و در استان زنجان ۹۵ درصد روستاها به شبکه متصل هستند که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است و حدود ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده است که هیچ‌گونه ارتباطی ندارند.

وی افزود: در مجموع کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان و سایر استان‌ها تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد و خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: