کد خبر: ۲۱۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 28 August 2023
کره جنوبی به دلیل نگرانی از بازدارنده نبودن مقررات فعلی برای جلوگیی از سرقت فناوری‌های شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، مجازات سرقت اسرار صنعتی را تشدید خواهد کرد.

بانکداری ایرانی-کره جنوبی به دلیل نگرانی از بازدارنده نبودن مقررات فعلی برای جلوگیی از سرقت فناوری‌های شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، مجازات سرقت اسرار صنعتی را تشدید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، کره جنوبی برای حفظ برتری خود در حوزه‌های تراشه‌های حافظه و نمایشگرها، در ماه‌های اخیر، مشغول مقابله با لو رفتن اسرار فناوری بوده است.

وزارت صنعت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون مجازات کره جنوبی که تحت نظارت دادگاه عالی کره قرار دارد، ماه میلادی جاری تصمیم گرفت مجازات‌ها را تشدید کرده و مدت زمان حبس برای لو دادن فناوری کره جنوبی را طولانی‌تر کند. انتظار می‌رود جزئیات مربوط به دستورالعمل‌های مجازات‌ جدید، اوایل سال آینده اعلام شود.

وزارت صنعت کره جنوبی اعلام نکرد کدام کشور، هدف قرار گرفته اما تحلیلگران می‌گویند که چین مقصد مظنون بخش عمده موارد لو رفتن فناوری کره جنوبی است.

هر چند مجازات‌های کره جنوبی برای لو دادن اطلاعات فناوری از جمله پنج سال یا بیشتر زندان برای سرقت فناوری که تاثیر مهمی روی امنیت ملی و اقتصادی دارد، مشابه کشورهای دیگر است اما به دلیل الزامات دشوار، این مجازات‌ها ضعیف‌تر بوده است.

طبق مقررات قبلی، دادستان‌ها باید نیت فرد مظنون برای لو دادن اسرار محرمانه را ثابت کنند تا اقدام او به عنوان لو دادن یک فناوری اصلی، قابل مجازات باشد. این الزام باعث تبرئه شدن مظنون در ۳۰ درصد موارد و تعلیق مجازات در ۵۴ درصد موارد در دادگاه‌های کره جنوبی شده بود.

همچنین در پیش نویس قانون بازبینی شده که به پارلمان ارائه خواهد شد، مقررات برای جلوگیری از نشت اطلاعات فناوری که ساماندهی نشده بودند، لحاظ شده است.

بر اساس گزارش رویترز، پلیس کره جنوبی در ژوئن اعلام کرد که در تحقیقات سراسری طی چهار ماه گذشته، ۷۷ نفر در ۳۵ مورد مظنون به جاسوسی صنعتی، دستگیر شده‌اند.

برچسب ها: سرقت ، فناوری ، کره جنوبی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: