کد خبر: ۲۱۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 12 August 2023
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان تا اطلاع بعدی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

بانکداری ایرانی- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان تا اطلاع بعدی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

فلامرز مزارعی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان، در خصوص شیوه صدور مجوز برای شناورهای صیادی استان جهت دریاروی اظهار کرد: مجوز صید در این مدت فقط برای لنج‌های صیادی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان ۱۰ الی ۱۱ روزه و برای قایق‌های صیادی شهرستان هندیجان ۷ روزه صادر می‌شود.

وی همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای شناور و خدمه شناورهای صیادی را الزامی دانست.

مزارعی ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق‌دار استاندارد هستند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود، یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

مزارعی یادآور شد: شناورها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می‌کنند و آمارگیران ‌باید نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم‌های مربوطه به صورت تمام‌شماری هر ۳ روز یکبار به معاونت صید استان اقدام کنند.

برچسب ها: میگو ، صید ، خوزستان ، بحرکان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: