کد خبر: ۲۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
با ابلاغیه جدید بانک مرکزی، انتقال وجه از حساب سپرده شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده به هر میزان از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری مجاز است.

با ابلاغیه جدید بانک مرکزی، انتقال وجه از حساب سپرده شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده به هر میزان از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری مجاز است.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ پیرو بخشنامه ۱۱‏بهمن سال‬ ۱۴۰۰ بانک مرکزی با موضوع ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌ های بانکی اشخاص مصوب جلسه ۲۱ دی سال ‏۱۴۰۰‬ ، شورای پول و اعتبار در جلسه ۲۷ اسفند ‏۱۴۰۱‬ با پیشنهاد الحاق یک تبصره‌ به ماده ۸ دستورالعمل مذکور موافقت کرد.

براساس این گزارش، تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان، منوط به آنکه هر دو سپرده، انفرادی و نه مشترک باشند در آستانه‌های اعلامی در ماده ۸ این دستورالعمل، مورد احتساب قرار نخواهد گرفت. به موجب بند ۱۰ جدول مندرج در ماده ۶ اصلاحیه دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ۲ ماده ۱۱ و تبصره یک ماده ۱۲ دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص ابلاغی طی بخشنامه ۱۶ فروردین ‏۱۴۰۱‬ نیز، انتقال وجه بین حساب‌های سپرده اشخاص، مستلزم اخذ مستند نیست.

ماده ۸ دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص

ماده ۸- مؤسسه اعتباری موظف است، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقیقی در آن مؤسسه اعتباری را به روزانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان محدود کند.

تبصره ۱- آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری برای مشتری حقیقی فاقد سپرده تجاری، ماهانه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان است.

تبصره ۲- آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی توسط هیات عامل بانک مرکزی تعیین می‌شود.

تبصره ۳- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: