کد خبر: ۲۰۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 16 April 2023
رییس کل سازمان مالیات از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمزارزها با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.

رییس کل سازمان مالیات از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمزارزها با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.

 داود منظور یکی از اهداف نظام مالیاتی را ایجاد شفافیت در فعالیت های اقتصادی دانست و گفت: به منظور دستیابی به این هدف در دوره تحولی نظام مالیاتی اقدامات گسترده‌ای انجام شده که یکی از این رییس کل سازمان مالیات از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمزارزها با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.اقدامات پالایش تراکنش‌های بانکی است که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: در همین راستا از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی با برخی صرافی‌های معتبر، درآمدهای کتمان شده ناشی از خرید و فروش انواع رمز ارز توسط نامبرده شناسایی و مبلغ 550 میلیارد تومان مالیات مطالبه و با قبول قطعی شد که بخشی از آن وصول و برای مانده بدهی تضمین‌های لازم از اموال دریافت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف ومسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه کرده و عملا تحقق آنها را محدود می‌کند. بر این اساس، برنامه‌ریزی برای مقابله با فرار مالیاتی و وصول کامل درآمدهای مالیاتی یکی از اساسی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی نظام مالیاتی در سال آتی است.

منظور گفت: فرار مالیاتی آثار مخربی بر اقتصاد می‌گذارد که می توان به تأثیر آن بر رشد اقتصادی، توزیع درآمد، پس‌انداز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری بخش دولتی، افزایش تورم و... اشاره کرد. فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه، اجرای وظایف و مسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه کرده و عملا تحقق آنها را محدود می‌سازد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: