کد خبر: ۲۰۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - 14 April 2023
معاون وزیر راه از جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:جلسه آتی شورای عالی مسکن با حضور استان‌های دارای رتبه‌های آخر برگزاری می‌شود.

معاون وزیر راه از جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:جلسه آتی شورای عالی مسکن با حضور استان‌های دارای رتبه‌های آخر برگزاری می‌شود.

به گزارش  تسنیم، هادی عباسی در خصوص جزئیات ششمین جلسه شورای مسکن با حضور رئیس جمهوری، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در حوزه تأسیسات آب و برق هزینه انشعابات به‌صورت یک سوم از صندوق ملی مسکن، یک سوم از محل مولدسازی اراضی متعلق به وزارت نیرو و یک سوم از منابع استان‌ها تامین شود.

وی افزود:‌ در جلسه مذکور رئیس جمهوری دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه‌های آخر را در نهضت ملی مسکن دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه‌ها بررسی و رفع شود.

 

وی از تکلیف بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری ویژه‌ تحقق قانون جهش تولید و تامین مسکن خبر داد و تصریح کرد:‌ همچنین شهرداری‌ها موظف شدند، مسئله صدور پروانه را به صورت جدی پیگیری کنند و استانداران به صورت ویژه بر این موضوع تاکید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رئیس‌جمهوری بر واگذاری اراضی روستاها به مردم در قالب ساخت مسکن معیشت‌محور تأکید کرد و مقرر شد در 27 نقطه از نوار ساحلی کشور شهرهای جدید مولد کشاورزی و صنعت ایجاد شود.

عباسی گفت: مسکن بخشی پیشران در اقتصاد کشور است و ارتباط پسینی و پیشینی خوبی با اشتغال در کشور دارد، لذا تولید مسکن می‌تواند اشتغال گسترده‌ای در پهنه سرزمینی کشور ایجاد کند.

وی همچنین از صدور برگه تشخیص جریمه بانک‌هایی که عملکرد کافی نداشته‌اند، توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد.

نگار کریمی
منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: