کد خبر: ۲۰۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - 20 February 2023
سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران تا آخر هفته در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها و روان‌آب در ارتفاعات دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

 بانکداری ایرانی- سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران تا آخر هفته در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها و روان‌آب در ارتفاعات دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

به گزارش  تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، از امروز تا آخر هفته جوّ پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور حاکم است. در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا آخر هفته وزش باد گرم جنوبی، در ارتفاعات گاهی وزش باد شدید روی می‌دهد.

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف،‌ احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، و ایجاد رواناب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی،‌ شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.

امروز و فردا همچنین در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز،‌ شمال شرق و نوار جنوبی کشور وزش باد گاهی باد شدید پدیده غالب است که در برخی مناطق به ویژه در شمال شرق و نوار جنوبی خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. در این مدت در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی برف و باران می‌بارد.

پنجشنبه در برخی مناطق اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر و جمعه در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق بارش پیش‌بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه دما در نوار شمالی کشور به طور نسبی کاهش می‌یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: