کد خبر: ۲۰۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 22 January 2023
بیمه پارسیان همواره تلاش کرده است تا با خلاقیت و نوآوری، محصول مناسب مشتریان را در هر سطح و قشری ارائه کرده و کارها را برای استفاده کنندگان این خدمات آسان کند. بر همین اساس، اخیرا چتر همراه و دیگر ابزارهای مفید را برای راحتی مشتریان و سطح دسترسی اسان معرفی کرد.

بیمه پارسیان همواره تلاش کرده است تا با خلاقیت و نوآوری، محصول مناسب مشتریان را در هر سطح و قشری ارائه کرده و کارها را برای استفاده کنندگان این خدمات آسان کند. بر همین اساس، اخیرا چتر همراه و دیگر ابزارهای مفید را برای راحتی مشتریان و سطح دسترسی اسان معرفی کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، «چـترهمراه»، یکی از همین ابزارهایی است که بیمه پارسیان برای مشتریان ارائه شده و در واقع، نرم‌افزار موبایلی شرکت بیمه پارسیان است که جهت ارایه خدمات فروش و پس از فروش به بیمه‌گزاران و بیمه‌شدگان شرکت است. مشتریان شرکت بیمه پارسیان با استفاده از این امکان که در برنامه کاربردی چتر همراه فراهم شده است، می‌توانند با عکس‌برداری از محل و موردبیمه پس از وقوع حادثه، نسبت به اعلام برخط و آنی خسارت به شرکت اقدام نمایند. خدمات قابل استفاده نرم افزار چتر همراه عبارت از معرفی رشته‌ها ، بـیمه‌نامه‌های من، اعلام خسـارت، سوابق خـسارت، پرداخـت اینترنتی حق بیمه و اقساط، خرید بـیمه‌نامه، جـستجوی مراکز درمانی، نقشه پارسـیان، بازدیـد اولیه خـودرو، واحـدهای صدور من و اخبار است.

در حقیقت، بیمه پارسیان در راستای افزایش سرعت صدور بیمه‌نامه‌های بدنه برای بیمه‌گزاران و کاهش هزینه‌های بازدید، از امکانات گوشی همراه نظیر دوربین وGPS بهره‌مند شده و سرویس بازدید اولیه خودرو را به خدمات برنامه کاربردی همراه خود اضافه کرده‌است. بدین ترتیب مشتریان برای صدور بیمه‌نامه بدنه، نیازی به حضور در شرکت بیمه و یا مراجعه کارشناس بازدید ندارند؛ بلکه خود اقدام به تهیه عکس‌های بازدید اولیه در هرجایی که هستند نموده و اطلاعات پس از ارسال به شرکت بیمه برای صدور بیمه‌نامه بدنه آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چت بات؛ راهی آسان برای ارتباط با مشتریان
شرکت بیمه پارسیان برای برای ارتباط با مشتریان دست به اقدامات مختلفی زده است. یکی از این اقدامات معرفی چت بات است. شرکت می‌تواند از چت‌بات به همراه AI بر روی سایت یا برنامه کاربردی همراه خود برای ایجاد ارتباط با مشتریان بهره بگیرد. در صورتی‎که سیستم چت‌بات به امکان پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های یادگیری نیز مجهز باشد این ارتباط بسیار تسهیل می‌شود.
با توجه به پیچیدگی صنعت بیمه نیاز به پاسخ‌گویی شبانه‌روزی به مشتریان این صنعت از ضروریات تمام شرکت‌های بیمه‌گر است. بنابراین وجود چت‌بات‌ها به عنوان جایگزینی برای انسان‌ها به صورت همیشه در دسترس‌، سریع و کارآمد بسیار کارگشا خواهد بود.
ایجاد ارتباط بین چت‌بات و سایر سیستم‌های سازمان و اکوسیستم‌های شرکت نیز به ارایه سرویس مناسب به مشتریان کمک کرده و حتی استفاده از چت‌بات را به پله‌هایی بیش از اطلاع‌رسانی صرف، مانند تمدید و ابطال بیمه‌نامه، تغییر اطلاعات حساب و ... صعود خواهد داد.

سیناد؛ آسان سازی فرایندهای بارگذاری و بررسی اسناد
شرکت بیمه پارسیان برای تسهیل و تسـریع بارگـذاری، کارشـناسـی و همچنین نـظارت بر اسـناد درمـانـی، اقـدام به راه انداری و شخصی‌سازی سیستم سیناد  کرده و یک روش تسهیل سازی مناسبی را ارائه کرده است. در واقع فایده سیناد این عبارت از بارگذاری راحت هزینه‌ها و تصاویر اسناد توسط بیمه‌شدگان، تسهیل ارزیابی برای کارشناسان، قابلیت ارزیابی از راه ، دور، عدم نیاز به جستجوی بایگانی برای یافتن فیزیک اسناد ، قابلیت ارجاع اسـناد بین کارشناسان، امکان مشاهده وضعیت هزینه و تکمیل نواقص، تسریع در تشخیص هزینه‌های تکراری، عدم نیاز به تکمیل فرم‌های ارسال مدارک توسط بیمه‌شدگان و امکان پاسخگویی به سوالات بیمه‌شدگان از طریق سیستم تیکتینگ است.

سامانه تعیین برخط مقصر حادثه خودرو
یکی از موضوعاتی که همواره زمان بروز حادثه ناگوار تصادف برای هر دو طرف قضیه وجود دارد، موضوع قصور است که بعضا مساله جنجالی است. بیمه پارسیان در این حوزه ورود کرده و بی طرفانه اقداماتی را برای مشخص شدن موضوع انجام داده و مستندات موردنیاز تعیین مقصر به صورت برخط جمع آوری می‌شود. بر همین اساس دسترسی به کارشناسان خبره تصادفات در زمانی اندک فراهم و از اتلاف وقت رانندگان در مراجعه هم‌زمان به شعب شرکت‌های بیمه جلوگیری می شود.
این اقدام فواید زیادی برای فردو جامعه دارد. چرا که سبب کاهش عوارض ترافیکی ناشی از انسداد مسیر به دلیل وقوع تصادفات خسارتی، استفاده مؤثر از فضای مجازی در راستای اجرای مطلوب ماده 40 قانون بیمه اجباری، سامان‌دهی، یکپارچه‌سازی و مدیریت متمرکز بر نحوه اجرای ماده 40 قانون بیمه اجباری، توجه به افزایش درآمد شرکت‌های بیمه‌ای از طریق کاهش قابل توجه پرداخت‌های غیرواقعی و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری می شود.

سامانه فروش الکترونیکی بیمه‌نامه
شرکت بیمه پارسیان به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و نوآور در صنعت بیمه ایران، برای خدمات‌رسانی بهتر، افزایش فروش محصولات بیمه‌ای، ایجاد ارتباط موثر با ذی‌نفعان، نیازمند یک سیستم جامع و فراگیر ارایه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان (از جمله بیمه‌گزاران، شبکه فروش و ...) و فروش برخط می‌باشد.
با توجه به تنوع سرویس‌ها و خدمات بیمه‌ای، ارتباطات با شرکت‌های گروه و همچنین مشتریان، این سیستم باید بتواند در حوزه فروش برخط و راحتی کاربران، عملکرد ویژه‌ای داشته باشد و خدماتی درخور نام و اعتبار بیمه پارسیان ارایه نماید. از این‌رو انتخاب این سیستم، با دقت کافی انجام گردید تا بتواند ضمن برآورده ساختن احتیاجات جاری، در آینده و تغییرات پیش روی، با کم‌ترین زمان و هزینه تغییرات را اجرا نماید.
اهداف کلی طرح عبارت از جلب رضایت بیشتر بیمه‌گزاران، رقابت با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای، کسب پورتفوی بیشتر در رشته شخص ثالث، تسهیل صدور بیمه نامه شخص ثالث که دارای ماهیت اجباری است همچنین ، انتفاع تبلیغاتی برای شرکت بیمه پارسیان و معرفی آن به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت بیمه حفظ بیمه‌گزاران قدیمی شرکت که تمایل به انجام خدمات غیر‌حضوری از طریق استارت‌آپ‌ها دارند.

سامانه بایگانی الکترونیک و مدیریت اسناد (DMS)
اجرای فرایندهای شرکت در واحدهای سازمانی، موجب تولید سوابق به‌صورت فیزیکی می‌گردد که این مهم به دلیل توسعه محصولات و ساختار سازمانی شرکت، همواره رو به افزایش می‌باشد. هم‌چنین لزوم نگهداری سوابق فیزیکی در بایگانی‌های جاری، نیمه‌جاری و راکد شرکت همواره مشکلاتی از قبیل کمبود فضای کاری، ایجاد شرایط نگهداری مناسب، نیروی انسانی متخصص، فرایند امحای کارآمد و ... را به همراه دارد. از این رو، با توجه به موارد قید شده و به جهت مدیریت اثربخش و کارآمد فرایند مربوطه، دستورالعمل بایگانی و امحای سوابق فیزیکی به‌همراه فرم‌های مربوطه تدوین، تصویب و ابلاغ گردید. همچنین به منظور مکانیزه نمودن فرایند بایگانی و امحای سوابق، سامانه‌های نرم‌افزاری مدیریت اسناد (Document Management System) شناسایی و انتخاب گردید و نرم‌افزار استقرار یافت.

باشگاه مشتریان بیمه پارسیان
شرکت بیمه پارسیان برای رسیدگی به مشتریان و ایجاد زیرسـاخت مناسـبی برای افـزایش فراوانی تعاملات بین شرکت بیمه پارسیان و مشـتری، باشگاه مشتریان را با هدف افزایش فروش و سودآوری، کاهش زمان انتظار مشتریان، کاهش هزینه‌های تبلیغات، افزایش کیفیت پاسخگویی و خدمات به مشتری، اجرای برنامه‌های وفادارسازی، اتخاذ سیاست‌های فروش متنوع، افزایش رضایت مشتری، افزایش آگاهی و دانش سازمان از مشتری و حفظ ارتباط شرکت بیمه پارسیان با مشتریان راه‌اندازی کرد.
نحوه استفاده از مزایای باشگاه مشـتریان بر اسـاس شـاخص‌ها، وزن‌ها، سطوح امتیازی و سـناریوهای بـیمه‌ای طراحـی شده است که مشتریان به راحتی می‌تـوانند با مراجعه به سامانه باشـگاه مشتریان امتیاز خود را مشاهده نموده و مطابق با امتیاز خود، از جوایزی چون کارت اعـتباری، بسته هدیه، تـخفیف بیمه‌ای، شرکت در قرعـه‌کشی، برخورداری از تسهیلات رفاهی، سـیاحتی و زیـارتی، انعـطاف در دریافت محصولات و نحوه پرداخت حق بیمه، انعطاف و تسریع در روند پرداخت خسـارت، و اتصال به سامانـه‎های ارایه‌دهنده سایر خدمات و محصولات، اسـتفاده نمایند.

سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
سامانه مدیریت ارتـباط با مشتری، به عـنوان مهم‌ترین کانال ارتباطی شرکت در برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، در همه سطوح شرکت بیمه پارسیان (واحدهای ستادی، شعب و شرکت‌های زیرمجموعه) با هدف افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان، تسهیل و تسریع در انجام امور مشتریان و بیمه‌گزاران، توسعه بازاریابی و فروش محصولات شرکت، ارزیابی کارکنان، واحدها و فرآیندها از طریق کسب بازخورد از مشتریان، ارتقای سطح فرهنگ پاسخگویی در شرکت، جذب مشتریان بیشتر و تبدیل ایشان به مشتریان وفادار، حفظ و نگهداری مشتریان، توسعه و گسترش مشتریان، بازگرداندن مشتریان از دست رفته، جذب مشتری رقیب، جذب مشتری جدید، افزایش درآمد حاصل از فروش، شناسایی نقاط ضعف و قوت شـرکت بیمه پارسـیان و کمک به بـهبود سازمان در دستیابی به بهره‌وری و سودآوری بیشتر، آماده بـهره‌برداری شده است. بیمه پارسیان برای اینکه در بازار بیمه بتواند فضای کسب و کار خود را خلاقانه پیش ببرد، دست به ارائه خدمات نو و جذابی زده است. برخی از موضوعات در دست بررسی مرتبط با توسعه محصولات و خدمات و روش‌های فروش، به شرح زیر است: بیمه صندوق امانات اجاره‌ای، بیمه جامع حق مالکیت، بیمه هزینه‌های دادرسی، بیمه جامع سفر، بیمه جامع مدارس، پوشش بیمه‌ای عمر مستمری، بیمه‌نامه جامع آرامش زندگی پارسیان، بیمه پول الکترونیکی، بیمه اشیای قیمتی و بیمه دندان‌پزشکی جامع و کودکان

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: