کد خبر: ۲۰۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 09 January 2023
سفیر آمریکا در ژاپن اعلام کرد واشنگتن سرگرم مذاکره با ژاپن، هلند و کره جنوبی برای محدود کردن صادرات نیمه‌رسانا به چین است و به همه طرفین برای موافقت با این ممنوعیت، نیاز دارد.

بانکداری ایرانی- سفیر آمریکا در ژاپن اعلام کرد واشنگتن سرگرم مذاکره با ژاپن، هلند و کره جنوبی برای محدود کردن صادرات نیمه‌رسانا به چین است و به همه طرفین برای موافقت با این ممنوعیت، نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، رام امانوئل در مصاحبه‌ای پیش از دیدار نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور آمریکا، بر اهمیت همکاری کره جنوبی و هلند در کنار ژاپن، تاکید کرد. این دو کشور متحد، بیانیه مشترکی در خصوص مسائل امنیتی مختلف صادر خواهند کرد اما به کار روی توافق محدودیت صنعت تراشه ادامه می‌دهند.

سفیر آمریکا در ژاپن گفت: تنها نباید با ژاپن همکاری کرد بلکه روشن است که باید با کره جنوبی همکاری شود؛ باید با هلند همکاری شود. کار زیادی لازم است که انجام شود.

کره جنوبی خانه دو شرکت تراشه‌سازی بزرگ سامسونگ و اس کی هاینیکس است و هلند شرکت ASML Holding را دارد که سازنده تجهیزات تراشه‌سازی پیشرفته است. ژاپن که شرکتهایش ماشین آلات و مواد ضروری برای تولیدکنندگان تراشه تامین می‌کنند هم نقش مهمی در زنجیره تامین این صنعت ایفا می‌کند. واشنگتن امیدوار است هر سه کشور را برای دنبال کردن تدابیر سخت گیرانه‌تر در زمینه صادرات به چین، با خود همراه کند.

سخنگوی وزارت بازرگانی کره جنوبی اعلام کرده است دولت کره با آمریکا در خصوص مشارکت در محدودیت‌های صادراتی علیه چین، سرگرم مذاکره نیست.

آمریکا در اکتبر تدابیری را اعلام کرد که فروش نیمه‌رساناهای پیشرفته و تجهیزات تراشه سازی به چین را محدود می‌کند. دولت بایدن، هدف از این کار را محدود کردن دسترسی ارتش چین به فناوری پیشرفته و توسعه آن اعلام کرده است. پکن علیه این اقدام به سازمان جهانی تجارت شکایت کرده و اعلام کرده است این محدودیت‌ها، ثبات زنجیره تامین جهانی را تهدید می‌کند.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش کرد ژاپن و هلند در خصوص اصل پیوستن به کنترلهای سخت گیرانه آمریکا توافق کرده‌اند. مقامات توکیو حاضر نشده اند توضیح دهند آیا مذاکرات به پایان نزدیک شده است. همراه کردن کره جنوبی، ضربه بیشتری به صنعت تراشه چین و پکن وارد می‌کند که در بحبوحه نگرانی از طرح‌های واشنگتن، به دنبال بهبود روابط با همسایگانش است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: