کد خبر: ۲۰۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 13 December 2022
بانک ایران‌زمین، بانکی شناخته‌شده بورسی است که در حوزه نئوبانک و بانکداری دیجیتالی نیز بانکی مطرح قلمداد می‌شود.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛  بانک ایران‌زمین، بانکی شناخته‌شده بورسی است که در حوزه نئوبانک و بانکداری دیجیتالی نیز بانکی مطرح قلمداد می‌شود.

به گزارش بانکداری ایرانی ، این بانک طرح‌های مختلفی برای اعطای تسهیلات به شهروندان دارد و از آن دسته بانک‌هایی است که تسهیلات دهی به مشتریان را تسهیل کرده است و علاوه بر این طرح‌های مختلف تسهیلاتی را در دست اجرا دارد که به‌راحتی به شهروندان متقاضی تسهیلات مناسب اعطا می‌کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک‌ها برای اینکه بتوانند منابع خود را افزایش دهند؛ همواره دست به فروش اموال خود زده و تلاش می‌کنند تا با این کار منابع خود را افزایش دهند. این منابع در مسائل دیگر نیز به کار بانک‌ها می‌آید چراکه سبب افزایش سودآوری و بازدهی مثبت نیز می‌شود. از طرف دیگر نقدینگی بانک‌ها نیز با این اقدام افزایش‌یافته و بانک‌ها قدرت پیدا می‌کنند و همچنین نسبت‌های نقدینگی خود را افزایش می‌دهند. در حقیقت، این کار موجب تغيير تركيب دارایی‌های بانک‌ها از بخش سرمایه‌گذاری قسمت تسهيلات اعطايي خواهد شد و درنتیجه اين سياست را سياستي اثرگذار قلمداد می‌کند.

بانک ایران‌زمین برای افزایش قدرت تسهیلات دهی و افزایش نقدینگی، اقدامات مهمی را انجام داده و طی روزهای اخیر به فروش املاک اقدام کرده است تا از این طریق قدرت خود را افزایش دهد. این بانک 63 رقبه زمین و ملک خود را به ارزش بیش از شش هزار و 500 میلیارد ریال به مزایده گذاشته است.

بر اساس این گزارش، بانک ایران‌زمین نیز به همین منظور طی چندین فقره اموال خود را به فروش گذاشته است. در سوم آبان 1401 بانک ایران‌زمین اقدام به فروش 13 رقبه ملک به ارزش یک هزار و 202 میلیارد ریال کرد همچنین در یازده آبان 1401 این بانک پنج رقبه ملک در کرج به ارزش 845 میلیارد ریال را به فروش گذاشت.

علاوه بر این بانک ایران‌زمین طرح‌های تسهیلاتی جالب‌توجهی را در دست اقدام دارد. بر همین اساس، بانک ایران‌زمین از دی‌ماه 1400 در راستای بانکداری نوین و ارائه خدمات متعدد حضوری و غیرحضوری برای مشتریان خود خدمات اعطای تسهیلات را نیز موردتوجه قرار داده است که تسهیلاتی بانام "انتخاب" و با محوریت انتخاب دریافت وام به اختیار متقاضیان بانک موردتوجه قرارگرفته است. این طرح یک‌ساله بوده و تا دی‌ماه 1401 به پایان می‌رسد. البته به گفته مدیران بانک ایران‌زمین ممکن است طرح تسهیلات "انتخاب" تمدید شود و یا متناسب با شرایط، ممکن است تغییر کند. چراکه با استقبال همراه شده است.

این طرح که از دی‌ماه سال گذشته تاکنون، مورد استقبال بسیاری از متقاضیان قرارگرفته تسهیلاتی است که تسهیلاتی از 10 تا 100 میلیون تومان وام با کارمزد 10 تا 18 درصد و در اقساط 24 ماهه را شامل می‌شود که میزان دریافت وام، کارمزد و اقساط آن به انتخاب متقاضی محاسبه می‌شود. شیوه "انتخاب" و محاسبه این تسهیلات نیز در محاسبه‌گر تسهیلات بانک ایران‌زمین درج‌شده و این محاسبه‌گر صرفاً برای دسترسی مشتریان جهت مشاهده و برآورد میزان تسهیلات دریافتی در قبال میانگین ایجادشده طی مدت‌زمان مشخص است. محاسبه‌گر بر اساس انتخاب مشتری بوده و در زمان پرداخت تسهیلات مجدداً می‌باید میزان تسهیلات پرداختی توسط محاسبه‌گر نهائی که در اختیار شعب است، مشخص و به مشتری اعلام شود.

در پایان می‌توان گفت که بانک ایران‌زمین مسیر روشنی را در پیش رو دارد که با فروش اموال و افزایش منابع و نقدینگی ، قطعاً به یکی از بانک‌های مطرح در کشور تبدیل خواهد شد همان‌گونه که در حال حاضر به یکی از بانک‌های مطرح در حوزه نئوبانک و بانکداری دیجیتالی تبدیل شده‌است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: