بانکداری ایرانی- در حالی ۸ ماه از حذف محدودیت ۶۰ درصدی صندلی در پروازهای داخلی میگذرد که برخی ایرلاینهای داخلی همچنان از ارائه خدمات پذیرایی به مسافران خودداری میکنند.
به گزارش تسنیم، دوره حدود 2 ساله پاندمی کرونا باعث شد تا شرکتهای هواپیمایی پذیرایی را در پروازهای داخلی حذف کنند. اوایل تابستان 99 سخنگوی وقت سازمان هواپیمایی کشوری از حذف کترینگ توسط ایرلاینهای داخلی به بهانه حفظ سلامت مسافران خبر داده و گفته بود: شرکتهای هواپیمایی در ازای ارائه کترینگ به مسافران بستههای بهداشتی تحویل میدهد.
جعفرزاده افزود: هزینه ضدعفونی هواپیماها و به کارگیری نیرو برای این کار رقم قابل توجهی میشود و شرکتهای هواپیمایی نیز در این زمینه حذف کترینگ پروازها را در دستور کار قرار داده اند.
وی تاکید کرد: برای اطمینان بیشترو جلوگیری از تماسهایی که منجر به گسترش بیماری میشود حذف کترینگها اجرایی شده است.
این در حالی است که تقریبا از مهرماه سال گذشته محدودیت 60 درصدی پروازهای داخلی حذف شد و انتظار میرفت که شرکتهای هواپیمایی کترینگ را در پروازهای خود مجددا برقرار کنند. حدود 8 ماه از لغو محدودیت مذکور میگذرد اما برخی ایرلاینها از جمله هواپیمایی زاگرس همچنان از پذیرایی مسافران خودداری میکند. این شرکت فقط یک بطری آب 500 سی سی را در پروازهای خود بین مسافران توزیع میکند.
مشخص نیست این شرکت هواپیمایی به چه دلیلی کترینگ و پذیرایی را در پروازهای خود ارائه نمیدهد. نکته قابل تامل در این ماجرا به نوع برخورد سازمان هواپیمایی کشوری برمیگردد؛ بهنظر میرسد این سازمان به دلایلی با ایرلاین متخلف مماشات میکند.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در اینباره به تسنیم گفت: با توجه به گزارشهای واصله در رابطه با عدم پذیرایی هواپیمایی زاگرس در پروازهای این شرکت، پیگیر این موضوع هستیم.
حسن خوشخو با تاکید بر اینکه ایرلاینها موظف به انجام پذیرایی در پروازهای بالای یک ساعت هستند، افزود: عدم پذیرایی شرکت هواپیمایی زاگرس تخلف است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.