کد خبر: ۲۰۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - 16 April 2022
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: سد تاج‌امیر ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

بانکداری ایرانی- نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: سد تاج‌امیر ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

سد تاج‌امیر ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین مهمترین راه توسعه لرستان در زمینه حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس کشاورزی در گرو تامین آب است، بیان کرد: متاسفانه به علت اینکه در لرستان سد درست و حسابی نداریم، متاسفانه در ترسالی و خشکسالی‌های شاهد خسارات ناشی از آن هستیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سال گذشته بین شش تا هفت هزار میلیارد تومان شاهد خسارات کشاورزی در خصوص خشکسالی در استان بودیم.

ابراهیمی بیان کرد: امسال نیز چنانچه شاهد روند خشکسالی در استان باشیم وضعیت بهتر از سال قبل را نخواهیم داشت و بر این اساس تاکید بر این است که پیگیر ساخت سدهای در دست اقدام ضروری است.

وی اظهار کرد: در استان شاهدیم برخی سدها ساخته شده اما شبکه‌های پایین دست آن‌ها احداث نشده است که این مهم در مصوبات سفر هیات دولت به لرستان آمده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شهرستان دلفان سد تاج‌امیر را داریم که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کار انجام شده و و برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان در مصوبه سفر رئیس جمهوری به لرستان مصوب شده است و تلاشمان این است که ظرف چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد در شهرستان نورآباد که ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده و برای ایستگاه پمپاژ زرین دست که باید راه‍ اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر فاز دوم مطالعات سد ده پهلوان دلفان هستیم تا در سال ۱۴۰۲ در ردیف بودجه ماده ۲۳ قرار گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد معشوره نیز یکی از پروژه‌های استان بوده که مطالبه مردم لرستان به ویژه سلسله و دلفان است.

ابراهیمی افزود: تکمیل سد معشوره برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت برای شهرستان های کوهدشت، سلسله، دلفان، چگنی و پلدختر خواهد بود.

وی بر مدیریت منابع آب در استان تاکید و عنوان کرد: در شهرستان‌های استان تمام چاه‌ها باید به کنتور هوشمند نصب شود و میزان برداشت در زمان خشکسالی براساس الگوی کشت انجام شود تا زمانیکه سدهای استان به بهره‌برداری برسند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: