کد خبر: ۲۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۵ دی ۱۴۰۰ - 05 January 2022
بازار بیمه سایبر در جهان تا سال ۲۰۲۵ به ارزش ۲۰.۶ میلیارد دلار خالص حق بیمه دست خواهد یافت. دلیل آن هم شیوع همه‌گیری کروناست که فضایی جدید را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده‌است.

بیمه سایبری یکی از همان بخش‌هایی است که در دوران همه‌گیری با رشد همراه شد. همه‌گیری در بسیاری از کسب‌وکارها تغییرات و تحولاتی را ایجاد کرده‌است که پیش از آن، انتظارش را نداشتند. تقاضاهای جدیدی در حال شکل گرفتن است و به همین خاطر همه‌چیز متحول خواهد شد.

به گزارش بانکداری ایرانی و براساس گزارش اینشورنس تایمز، بازار بیمه سایبر در جهان تا سال ۲۰۲۵ به ارزش ۲۰.۶ میلیارد دلار خالص حق بیمه دست خواهد یافت. دلیل آن هم شیوع همه‌گیری کروناست که فضایی جدید را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده‌است.

برای اینکه بهتر متوجه بزرگیِ این رقم شوید، لازم است بدانید که ارزش بازار بیمه سایبر در سال ۲۰۲۰ برابر با ۷ میلیارد دلار بوده‌است.

شرکت گلوبال دیتا، گزارشی درباره بیمه سایبر در سال ۲۰۲۱ و تحولات جدید در این عرصه منتشر کرده و این آمار را در آن آورده‌است.

سال گذشته پس از تعطیلی‌های گسترده، بسیاری از کسب‌وکارها ناچار شدند کارهای خود را به صورت دورکاری پیش ببرند. در نتیجه همه به نوعی به دنیای مجازی و سایبر پناه بردند. به این ترتیب ناگهان اطلاعات و داده‌های بسیاری وارد این فضا شد. به همین خاطر است که امنیت سایبری به یکی از مقولات و دغدغه‌های مهم به‌ویژه برای صاحبان کسب‌وکارها تبدیل شد.

کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تمامی فرایندهای کاری خود را دیجیتالی کنند، در همین مسیر، با مقوله امنیت سایبری هم مواجه می‌شوند. در نتیجه به دنبال راهکاری برای حل این معضل هستند و یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای ایجاد امنیت سایبری و کاهش ضررها، بهره‌گیری از بیمه سایبری است. به این ترتیب بیمه سایبری، یک شبه، راه صدساله را طی کرد.

به دنبال شیوع همه‌گیری کرونا، میزان جرایم سایبری هم افزایش یافت. وقتی کسی بیرون از خانه مشغول به کار نباشد، طبیعی است که سارقان و کلاهبرداران هم برای انجام امور خودشان به دنیای مجازی روی بیاورند و نتیجه‌اش افزایش جرایم سایبری بشود. صنعت بیمه سایبر هم این شوکی که به جهان وارد شد، نهایت بهره را گرفت و پس از موج حملات سایبری در سال ۲۰۲۰، با راهکارها و خدماتش وارد میدان شد.

در بریتانیا، طبق آماری که اعلام شده، ۳۹ درصد از کسب‌وکارها و ۲۶ درصد از خیریه‌ها در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند که مورد حمله سایبری واقع شده‌اند. در نتیجه این کسب‌وکارها برای حل بحران، به دنبال بیمه سایبری هستند.

البته آمار از این وحشتناک‌تر هم می‌شود. در میان این مواردی که گفته شد مورد حمله سایبری واقع شده‌اند، ۲۷ درصد از کسب‌وکارها و ۲۳ درصد از خیریه‌ها هر هفته یک مورد حمله سایبری را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل خیلی زود در این زمینه دست به کار شده‌اند.

آماری که از گلوبال دیتا به دست آمده نشان می‌دهد بازار بیمه سایبر طی سال‌های اخیرا، رشدی کم‌سابقه و سریع داشته‌است. مشتریان به‌رغم همه محدودیت‌ها، از این بیمه استقبال کرده‌اند. به‌علاوه، ظرفیت زیادی هم در این بازار وجود دارد.

حق بیمه‌ها افزایش پیدا کرده و پوشش‌ها در این عرصه بسیار محدود است، با این حال بازار هم بازار بیمه سایبر رشد خودش را داشته‌است. به‌ویژه بعد از کرونا این رشد بیشتر شده‌است. به همین خاطر است که نباید بازار بیمه سایبر را رها کرد. این بازار ظرفیت بسیاری برای گسترش و توسعه دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار بیمه سایبر تا سال ۲۰۲۵ با سرعتی بالا، رشد خواهد کرد. دلیلش هم روشن است، همه کسب‌وکارهایی که به سمت دیجیتالی شدن امور خود پیش می‌روند، در اولین قدم‌هایشان، به بیمه سایبری روی می‌آورند چرا که می‌دانند با خیزش حملات سایبری مواجه هستیم.

از آن‌جا که جهان کسب‌وکارها از افزایش تهدیدهای سایبری همراه با شیوع همه‌گیری کرونا آگاه است، تقاضای بیشتری برای بیمه سایبری خواهد داشت. رشد این بازار در سال ۲۰۲۱ معادل ۲۷.۳ درصد خواهد بود.

فراموش نکنید که کرونا، وضعیت بسیاری از کسب‌وکارها را برای همیشه تغییر داده‌است. بعید است کسب‌وکاری که دیجیتالی شدن، تمایلی داشته باشد که به عقب برگردد. به این ترتیب صنعت بیمه هم فعلا با افزایش تقاضا برای بیمه سایبری همراه خواهد بود. این صنعت تازه ابتدای راه است و هنوز فرصت زیادی برای رشد و توسعه در همه کشورهای جهان دارد.


لیلا فریادرس
برچسب ها: بیمه سایبری ، بیمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: