کد خبر: ۲۰۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 16 December 2021
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که قرار است کارت اعتباری جدیدی به نام «دامدار کارت» به دامداران داده شود تا آنها بتوانند با آن، نهاده دامی مورد نیاز خود را تامین کنند.

 وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که قرار است کارت اعتباری جدیدی به نام «دامدار کارت» به دامداران داده شود تا آنها بتوانند با آن، نهاده دامی مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی  ، وزارت جهاد کشاورزی از کارت اعتباری جدیدی برای دامداران رونمایی کرده است. مبلغ کارت اعتباری دامداران بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. اما چه کسانی می‌توانند این کارت اعتباری را دریافت کنند؟

مبلغ کارت اعتباری دامداران

به گفته ساداتی‌نژاد مبلغ کارت اعتباری دامداران، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان است. دامداران می‌توانند با کمک این اعتبار تا سقف ۵۰ میلیون تومان نهاده دامی تهیه کنند.


اما مشخص نیست که اقساط ماهانه کارت اعتباری دامداران چقدر است. وزیر تنها از سود ۱۱ درصدی این کارت اعتباری خبر داده است.

آنگونه که وزیر کشاورزی خبر داده قرار است کارت اعتباری دامداران از فردا، ۲۴ آذر ماه رونمایی شود. اما مشخص نیست که دامداران دقیقا از چه زمانی می‌توانند از این تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

وزیر کشاورزی اعلام نکرده که شراط دریافت کارت اعتباری دامداران چیست و آیا مبلغ وامی که به دامداران داده می‌شود وابسته به تعداد دام آنهاست و یا فاکتور دیگری در این میان مهم است.

وی مهرماه امسال هم وعده پرداخت کارت اعتباری دامداران را داده بود. او در گفتگویی اعلام کرده بود که با توجه به کاهش بارندگی، تامین علوفه و نهاده دامی برای دامداران دشوار شده است. او گفته بود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به زودی دامدار کارت در بین دامداران کشور برای خرید نهاده‌های دامی توزیع می‌شود.

تسهیلات ۵۰ میلیونی دامداران نقدی است؟

هنوز هیچ اطلاعاتی از نقدی یا غیرنقدی بودن کارت اعتباری دامداران منتشر نشده است. اما با توجه به اینکه گفته شده این تسهیلات در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود، می‌توان گفت که احتمالا این تسهیلات به صورت نقدی نیست و فقط امکان خرید از طریق این کارت اعتباری از فروشگاه‌های مشخص وجود دارد.

از طرف دیگر، مشابه کارت اعتباری دامداران پیش از این به کشاورزان هم پرداخت شده بود. مهرماه سال جاری، مدیر عامل بانک کشاورزی از پرداخت کارت اعتباری کشاورزان خبر داده و گفته بود به ۵۰ هزار نفر از کشاورزان کارت اعتباری با سود ۱۲ درصد پرداخت شده است.

آنگونه که معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود کشاورزان می‌توانستند از طریق کارت اعتباری خود از برخی فروشگاه‌های مشخص شده، نهادهای کشاورزی تهیه کنند.

بر این اساس ممکن است کارت اعتباری دامداران هم امکان برداشت نقدی نداشته باشد و در ازای خرید نهاده دامی از برخی مراکز، پرداخت شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: