کد خبر: ۱۹۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 06 November 2021
گزارش اختصاصی بانکداری ایرانی از تحولات مهم بانک ایران زمین در هفته‌های پیش رو ؛
بانک ایران زمین در هفته‌های گذشته پر خبر بوده و هفته های پیش رو را نیز با خبرهای داغ به سر خواهد برد. از طرفی افزایش سرمایه شرکت با تاییدیه نهادهای ناظر به ایستگاه پایانی رسیده و سرمایه بانک را به 20 هزار میلیارد ریال می‌رساند از طرف دیگر گزارش های خود را استاندارد سازی می کند.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ بانک ایران زمین در هفته‌های گذشته پر خبر بوده و هفته های پیش رو را نیز با خبرهای داغ به سر خواهد برد.
از طرفی افزایش سرمایه شرکت با تاییدیه نهادهای ناظر به ایستگاه پایانی رسیده و سرمایه بانک را به 20 هزار میلیارد ریال می‌رساند از طرف دیگر گزارش های خود را استاندارد سازی می کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  همچنین اگر از خبرهایی مانند فروش اموال مازاد که بگذریم مهمترین خبر مربوط به عملیاتی شدن نرم افزار فراز است که بعد از مراحل آزمایشی به مرحله عملیاتی شدن رسیده است.

نکته ای که باید به ان توجه ویژه داشت این است که بانک ایران زمین از جمله بانک‌های خصوصی ایرانی است. تمامی کارشناسان اقتصادی معتقدند که اقتصاد ایران نیاز به بنگاه های خصوصی دارد تا وضعیت اینده را بهتر ترسیم کنند، اما در هفته‌های اخیر بیشترین فشارها به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی بوده ای وارد شده و چنان فضا را برای شرکت های خصوصی تنگ کرده اند . این در حالی است که این شرکت ها، خون تازه به رگ های اقتصاد تزریق کرده و همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه داده و به دلیل نداشتن حمایت های رانتی دولت ها تلاش دارند که به بهترین شکل ممکن خدمات ارائه کنند لذا به حمایت بیشتری نیز دارند. با این وجود بانک ایران زمین تلاش کرده است مسیر خود را با وجود تمام مشکلات طی کرده و شرایط خود را روز به روز بهبود ببخشد.

انتشار صورت‌های مالی بانک ایران زمین بر اساس استانداردهای جهانی
بانک ایران زمین صورتهای مالی خود را بر اساس استانداردهای جهانی تنظیم کرده است. این بانک بر اساس بال های یک و دو به انتشار صورت های مالی اقدام کرده است.
این استانداردهای از انجایی مهم تلقی می‌شوند که تغییرات اساسی را در نحوه گزارش دهی بانک ها را تغییر می دهد و سه رکن اساسی دارد که سبب می شود صورت‌های مالی بانک ایران زمین به گونه ای دیگر باشد.
رکن اول) الزامات حداقلی سرمایه که در آن علاوه بر ریسک اعتباری، ریسک بازار و ریسک عملیاتی نیز در نظر گرفته شده‌است.
رکن دوم) بررسی‌های نظارتی که هدف از آن علاوه بر حصول اطمینان از اینکه بانک‌ها سرمایه کافی برای پوشش تمام ریسک‌ها منظور می‌کنند، ترغیب بانک‌ها به ایجاد، توسعه و به کارگیری تکنیک‌های ارزیابی بهتر ریسک در پایش و مدیریت ریسک‌های خود است.
رکن سوم) نظم بازار که هدف آن انضباط بازار و شفافیت بانک‌ها از طریق گسترش مجموعه‌ای از الزامات افشا است.
بر همین اساس بانک ایران زمین در حال به روز رسانی صورت‌های مالی خود بر اساس استانداردهای جهانی است، تا علاوه بر شفافیت ، وضعیت بانک را بر اساس استانداردهای موجود تنظیم کند.

فراز به مرحله عملیاتی شدن رسید
فراز که مخفف عبارت فناوری روز ایران‌زمین که در زمان رونمایی به ابزاری فراتر از نئوبانک لقب گرفته بود، در اوایل دی‌ماه 99 در بانک ایران‌زمین راه‌اندازی شد و اکنون نیز که حدود نزدیک به یک سال ماه از فعالیت آن می‌گذرد، چندین هزار مشتری دارد. این مشتریان از بستر اپلیکیشن فراز به جمع بانک مشتریان بانک ایران زمین اضافه شدند به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، با اپلیکیشن فراز بانک ایران زمین می توان 7 دقیقه ای وام گرفت؛ غیر حضوری احراز هویت شد؛ بانکداری ویدئویی را تجربه کرد و از مزایای پلتفرم تخصصی بانکداری دیجیتال بهره مند شد.
در بهمن سال گذشته که این سامانه به صورت ازمایشی راه اندازی شد، مدیران ارشد بانک ایران زمین اظهار امید واری کرده بودند که این ابزار تا پایان سال 1400 به مرحل پیاده سازی رسیده و از مرحله ازمایشی خارج شود. این وعده در هفته های پیش رو عملیاتی شده و قطعا یکی از پیروزهای بزرگ بانک ایران زمین خواهد بود. چرا که توان جذب مشتری را با سرعت بالایی داشته و می تواند در زمان کم چندین هزار مشتری را به باشگاه مشتریان بانک ایران زمین اضافه کند.

افزایش سرمایه بانک در ایستگاه پایانی
افزایش سرمایه بانک ایران زمین مراحل نهایی خود را طی کرده است و به تایید تمام نهادهای ناظر رسیده است. در واقع بانک ایران زمین به منظور خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار داده است، وبا توحه به تایید بانک مرکزی و فرابورس ایران به مراحل نهایی نزدیک شده است. سرمایه بر اساس این بانک با افزایش اخیر از مبلغ 4000 میلیارد ریال به 20000 میلیارد ریال رسیده و حدود 400 درصد افزایش پیدا می کند. این افزایش از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی است .

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: