کد خبر: ۱۹۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 06 October 2021
مدیرعامل بیمه آسیا در اسفند سال گذشته وعده داده بود که در سال 1400 به موفقیت های زیادی دست خواهد یافت. برای بررسی این وعده نیاز به بررسی برخی از داده های آماری شرکت است تا مشخص شود که این وعده ها عملیاتی شدند یا خیر؟

مدیرعامل بیمه آسیا در اسفند سال گذشته وعده داده بود که در سال 1400 به موفقیت های زیادی دست خواهد یافت. برای بررسی این وعده نیاز به بررسی برخی از داده های آماری شرکت است تا مشخص شود که این وعده ها عملیاتی شدند یا خیر؟

در نگاه نخست باید گفت که بیمه آسیا در شش ماهه نخست امسال توانست با رشد 49 درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حق بیمه صادر کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه آسیا در شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1399 حدود 37 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود . در سال جاری طی شش ماه بالاتر از 55 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد. اما خسارت پرداختی این شرکت رشد چندانی نداشت. در واقع خسارت شرکت حدود 22 درصد رشد داشته و از رقم 17 هزار و 849 میلیارد ریال به 22 هزار527 میلیارد ریال بوده که بر اساس آن، نسبت خسارت بیمه آسیا که در سال گذشته 52 درصد بود، در شش ماهه نخست امسال این رقم به 40 درصد رسید.

همچنین ، بالاترین درصد حق بیمه صادره به بیمه آسیا با رقم 19 هزار و 679 میلیارد ریال به رشته شخص ثالث اختصاص داشت. سهم این رشته از کل حق بیمه صادره 36 درصد است. نکته جالب تر اینکه با وجود اینکه سهم بیمه شخص ثالث در پرتفوی شرکت بالاست اما کمترین نسبت خسارت به این رشته با نسبت 36 درصدی اختصاص دارد.

شایان ذکر است که بعد از بیمه شخص ثالث، بیمه درمان بالاترین سهم را با رقم 10 هزار و 452 میلیارد ریال و سهم 19 درصدی از کل پرتفو را دارد.

این رخدادها در راستای وعده هایی بود که مدیر عامل بیمه آسیا قبل از سال جاری به کارکنان و سرمایه گذاران شرکت داده بود.

مدیرعامل بیمه آسیا در اسفند 1399 اعلام کرده بود که در سال 1400 تاکید بیشتری بر تداوم فروش بیمه های خرد در سطح کلان و هم چنین فروش بیمه های زندگی خواهد داشت. او گفته بود که ترکیب پرتفوی خود را اصلاح کرده و اقدام به تقویت رشته‌های بیمه‌ای خواهد کرد. احترام متقابل شبکه فروش، کارکنان ستادی و بیمه گذاران در این راستا در اولویت قراردارد.

حال زمان سنجش و بررسی این وعده های مدیرعامل شرکت است تا مشخص شود که او در مسیر وعده های خود گام برداشته است یا خیر؟ پاسخ به این موضوع ساده است با وجود اصلاح نسبت خسارت شرکت، و افزایش حدود 50 درصدی حق بیمه تولیدی و اصلاح ترکیب پرتفو از جمله اقدامات مثبت این شرکت در شش ماهه گذشته بوده و نشان دهنده آن است که این شرکت به تمام وعده های خود برای کسب موفقیت های جدید عمل کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: