کد خبر: ۱۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 12 July 2021
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس با برشمردن عواملی که در قطعی برق این روزهای کشور تاثیرگذار است، گفت: اگر این مسئولین به مسئولیت خود عمل نکردند ما می توانیم با مقداری صرفه جویی در مصرف برق این پیک مصرف را بگذارنیم و به یکدیگر کمک کنیم.

بانکداری ایرانی- یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس با برشمردن عواملی که در قطعی برق این روزهای کشور تاثیرگذار است، گفت: اگر این مسئولین به مسئولیت خود عمل نکردند ما می توانیم با مقداری صرفه جویی در مصرف برق این پیک مصرف را بگذارنیم و به یکدیگر کمک کنیم.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قطعی برق این روزها و مشکلاتی که برای اقشار مختلف مردم ایجاد شده است، گفت: عمده اینگونه مشکلات، مشکلات خلق الساعه نیستند، یعنی اگر از یک زمانی شرایط پیش بینی نشود، مقدمات فراهم نشود و تصمیمات به موقع و صحیح اتخاذ نشود چند ماه و چند سال بعد آثار مخرب اقدام نکردن به موقع، خودشان را نشان می‌دهد.

وی افزود: در خصوص موضوع آب و برق چندین موضوع حائز اهمیت است، ما در پیمان پاریس متعهد شدیم که از تولید گازهای گلخانه ای بیش از یک حدی پرهیز کنیم، گازهای گلخانه ای اغلب از سوخت های فسیلی به دست می‌آید و سوخت بسیاری از نیروگاه های برق ما سوخت فسیلی است، بنابراین پذیرش این تعهد نامه بین المللی منجر به این شده است که امکان راه اندازی نیروگاه های برق به اندازه کافی نداشته باشیم و در پیک مصرف با کمبود برق روبرو شویم.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: موضوع دیگر بحث بی تدبیری برخی مسئولان است، حدود ۶ ماه پیش این سوال را از وزیر نیرو پرسیدم که آقای وزیر به چه دلیل بدهی های وزارت نیرو به نیروگاه های تولید برق بخش خصوصی را پرداخت نمی کنید؟ نپرداختن این بدهی ها منجر به از کار افتادن این نیروگاه ها و ورشکستگی آن ها و نهایتا کاهش میزان تولید برق کشور خواهد شد، اما به این موضوع توجهی نشد، بنا به گفته آقای پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بدهی وزارت نیرو به نیروگاه های برق خصوصی ده ها هزار میلیارد تومان می‌باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: موضوع دیگر این است که برخی از این نیروگاه ها دچار فرسودگی شدند، تاسیسات به روز رسانی نشدند و در تعمیر و نگهداری دچار مشکلات شدند، برای مثال به دلیل سوء مدیریت ها دو واحد ۲۰۰ مگاواتی یکی از نیروگاه ها از مدار خار ج شده است، کم آبی نیز خود مزید بر علت شده که تولید برق کشور با مشکل روبرو شود و شاهد این مسائل باشیم، از سوی دیگر استخراج رمز ارز نیز بر قطعی برق تاثیرگذار است چرا که مصرف برق در مزارع استخراج آن بسیار زیاد می باشد.

میرزایی بیان کرد: پس اگر همه این ها را کنار هم بگذاریم به یک نتیجه می رسیم و آن هم سوء مدیریت می‌باشد، اگر این مسئولین به مسئولیت خود عمل نکردند ما می توانیم با مقداری صرفه جویی در مصرف برق این پیک مصرف را بگذارنیم و به یکدیگر کمک کنیم تا در این مدت با قطعی برقی روبرو نشویم، البته این به معنای توجیه کردن سوءمدیریت های مسئولین نیست، ولی حال که با این مشکل روبرو هستیم می‌توانیم با صرفه جویی در مصرف برق به رفع مشکل قطعی کمک کنیم.

برچسب ها: قطعی برق ، مجلس ، دولت ، خاموشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: