کد خبر: ۱۹۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۰ - 06 July 2021
شرکت های بیمه در سال 99 نیز همچنان بر بیمه شخص ثالث و درمان تمرکز بیشتری داشته و به همین دلیل نسبت خسارت این دو رشته بسیار بالا بوده و تاثیر زیادی بر روی شرکت های بیمه گذاشتند.

شرکت های بیمه در سال 99 نیز همچنان بر بیمه شخص ثالث و درمان تمرکز بیشتری داشته و به همین دلیل نسبت خسارت این دو رشته بسیار بالا بوده و تاثیر زیادی بر روی شرکت های بیمه گذاشتند.


بر اساس گزارش بانکداری ایرانی ،  یکی از مواردی که کارشناسان و مدیران صنعت بیمه همواره از آن نگران بوده و به دلیل زیان ده بودن آن، انتقاد زیادی به ان داشته‌اند، بیمه شخص ثالث است.


به دلیل اجباری بودن این رشته، گریزی از ان وجود ندارد اما شرکت‌های زیادی به دلیل اینکه این رشته‌های بیمه، نقدینگی به همراه دارد به ان توجه ویژه دارند. 


بیمه درمان که در دوران همه گیری کرونا از جمله رشته ای بیمه خاص تلقی شده است، اما به دلیل نسبت خسارت بالا با نگرانی هایی برای شرکت های بیمه مواجه وجود داشته است.
بانکداری ایرانی 13 شرکت بیمه بزرگ ایران را بررسی کرده و روی خسارت‌های پرداختی و نسبت‌های آن تمرکز کرده است.
بر اساس این بررسی ها مشخص شد که تغییری در رویه شرکت های بیمه برای تمرکز روی بیمه درمان و شخص ثالث وجود نداشته‌است و با وجود اینکه بازارهای مالی در سال 1399 بسیار جذاب بودند و امکان پذیر بود تا شرکتهای بیمه تمرکز خود را از این رشته های بیمه کمتر کنند اما این اممکان، اجرایی نشد.

سهم خسارت پرداختی بیمه شخص ثالث و درمان
در سال 99 درصد خسارت پرداختی شرکت ها نسبت به سال قبل تغییر زیادی نداشته اسند. نسبت خسارت بیمه درمان در سال 99 معادل 36 درصد از کل خسارت پرداختی شرکت‌ها بود. سهم خسارت بیمه شخص ثالث 27 درصد از کل خسارت پرداختی شرکت ها را به خود اختصاص داده بودند.

نسبت خسارت در سال 99
در سال 99 نسبت خسارت بیمه درمان تقریبا بدون تغییر باقی ماند، اما نسبت خسارت بیمه شخص ثالث بهبود داشته و از 67 درصد به 62 درصد کاهش یافته و در حقیقت مدیریت روی نسبت خسارت در حوزه درمان در زمان همه گیری کرونا کاری دشوار به نظر می رسد. در حقیقت، نسبت خسارت در حوزه بیمه شخص ثالث و درمان در سال 98 به ترتیب معادل 67،4 درصد و 73،9 درصد بوده است. در سال 99 نسبت خسارت بیمه شخص ثالث 62 درصد و بیمه درمان 73 د رصد بوده است.

 

بررسی نسبت خسارت پرداختی در رشته بیمه درمان و شخص ثالث

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: