کد خبر: ۱۹۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۷ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - 09 June 2021
تصویب افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی بیمه تجارت نو از محل سود انباشته ؛
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تجارت نو 100 درصد افزايش سرمايه از محل سود انباشته را تصويب كرد بنابراين سرمايه شركت از مبلغ 300 ميليارد تومان به 600ميليارد تومان افزايش يافت.

مجمع عمومی عادی سالیانه شركت بيمه تجارت نو با حضور ٨٥/٤ سهامداران اين شركت برگزار شد .

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تجارت نو 100 درصد افزايش سرمايه از محل سود انباشته را تصويب كرد بنابراين سرمايه شركت از مبلغ 300 ميليارد تومان به 600ميليارد تومان افزايش يافت.

نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت نو در مجمع این شرکت در گزارشی به سهامداران ، تولید حق بیمه در سال 99 را بالغ بر1114 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تولید حق بیمه با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پورتفوی بیمه ای، بیش از 90درصد رشد داشته است در حالی که متوسط رشد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال گذشته 37 درصد گزارش شده است . از سوی دیگر سود خالص شرکت با رشد 182 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل از رقم 129میلیارد تومان به 362 میلیارد تومان رسیده است.

نوراللهی با اشاره به پرداخت 450 میلیارد تومان خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان در سال 99، اظهار داشت: میانگین نسبت خسارت صنعت بیمه در سال 99 معادل 52 درصد برآوردشده که این نسبت در شرکت 40 درصد است و همچنین متوسط ضریب خسارت صنعت بیمه 77 درصد اعلام شده و این نسبت برای شرکت 56 درصد می باشد که نشان دهنده عملکرد مطلوب و مدیریت صحیح ریسک است.

 

تصویب افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی بیمه تجارت نو از محل سود انباشته /

مدیرعامل بیمه تجارت نو با اشاره به سهم 1.36 درصد بیمه تجارت نو از کل بازار بیمه اظهار امیدواری کرد ، و افزود: سهم بازار شرکت درسال 97، 0.3 درصد و در سال 98 ، یک درصد بوده و علیرغم شرایط سخت حاکم بر بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا، سهم بازار "بنو" در حال افزایش است و این روند رو به رشد سهم بیمه تجارت نو از صنعت بیمه کشور ، در سال 1400 بیش از پیش ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اذعان داشت : شرکت با حاشیه سود 38 درصدی، از میانگین 31 درصدی صنعت بیمه پیشی گرفته است که این موفقیت حاصل مدیریت و عملکرد بهینه شرکت در هر دو بخش بیمه گری و سرمایه گذاری است. همچنین نسبتهای بازدهی دارایی ROA و بازدهی حقوق مالکانه سهام ROE شرکت های بیمه 11 و 48 درصد است و ROA و ROE شرکت معادل 23 و 56 درصد بوده که بالاتر از میانگین صنعت می باشد .

نوراللهی، فولاد خوزستان، سازمان پزشکی قانونی، سازمان بورس، دانشگاه تربیت مدرس، وزارت علوم و سازمان زمین شناسی از بیمه گذاران بزرگ این شرکت برشمرد و گفت: در سال گذشته سرمایه شرکت از 157 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه افزایش یافت و در سال جاری با حمایت سهامداران این سرمایه یه 600 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

او تاکید کرد: افزایش سرمایه سبب اتفاقات بسیار مثبتی در شرکت خواهد شد از جمله تقویت بنیه مالی شرکت ، کسب مجوز قبولی اتکایی و علاوه بر ارتقای ظرفیت نگهداری، می تواند نسبت توانگری مالی خود رانیز ارتقا داده هر چند که بر اساس طبقه بندی بیمه مرکزی ، شرکت در سطح «یک» توانگری و شرایط «مطلوب» قرار دارد ، آماده پذیرش ریسک های بزرگ باشد .

تصویب افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی بیمه تجارت نو از محل سود انباشته /


مدیر عامل بیمه تجارت نو در خصوص افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت در سال جاری به خبرنگار بانکداری ایرانی توضیح داد: افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام خواهد گرفت ، عملکرد مطلوب بیمه تجارت نو در سال گذشته 362 میلیارد تومان سود خالص حاصل کرد که پس از تقسیم حداقل 10 درصد از آن بین سهامداران مطابق قانون تجارت، منابع لازم برای افزایش سرمایه در اختیار شرکت قرار می گیرد و سرمایه شرکت به 600 میلیارد تومان افزایش می یابد.


او در خصوص مطالبات شرکت متبوعش گفت: رشد مطالبات با توجه به رشد90 درصدی حق بیمه تولیدی که بالاترین رشد را در صنعت بیمه داشته طبیعی است. البته بیمه تجارت نو تمام تلاش خود را خواهد که مطالبات به حداقل برساند البته با در نظر گرفتن شعار سال یعنی مانع زدایی ها و پشتیبانی ها و رعایت حال بیمه گذاران در شرایط سخت اقتصادی .


به گفته نوراللهی، حفظ سطح توانگري مالي جهت افزايش توان رقابتي شركت در بازار هاي پر رقابت بيمه ، اخذ مجوز قبولي اتكايي با توجه به افزايش سرمايه و افزايش ظرفيت نگهداري ،ارائه محصولات جديد بيمه اي و اجراي أصول بازيابي بيمه براي كسب سهم مناسب از بازار كم ريسك بيمه اي و با جلب ريسك هاي مديريت شده،استفاده از بستر هاي مجازي و امكانات نرم افزاري براي فروش محصولات بيمه اي از طريق تلفن همراه و ارایه خدمات از اين بستر ، تركيب محصولات بيمه اي پرتقاضا ، محصولات بيمه اي جديد و ناشناخته بازار به منظور توسعه فروش نوين در قالب بسته هاي بيمه اي به گروه هاي خاص ،توسعه نفوذ فرهنگ بيمه و برند سازي بالأخص در سطح جامعه هدف از طريق تبلیغات ،توجه و بهبود فرآيند هاي توسعه و نگهداشت منابع انساني و ارتقا جايگاه بهروري نيروي انساني از جمله موارد مورد نظر بیمه تجارت نو در سال 1400 است.

تصویب افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی بیمه تجارت نو از محل سود انباشته /


مدیر عامل بیمه تجارت نو در پایان ضمن قدردانی از موافقت سهامداران برای اختصاص سود این شرکت برای افزایش سرمایه گفت: صورت های مالی این شرکت در سال 99 یکی از بهترین و شفاف ترین صورت مالی این شرکت و همچنین سایر شرکت های بیمه ای است به طوری که بجز یک بند حسابرسی که مبتلابه همه شرکت های بیمه ای است فاقد بند حسابرسی است و همچنین سود مطلوبی عاید شرکت شد که با بینش وسیع سهامداران این سود در اختیار افزایش سرمایه شرکت قرار گرفت که این دو موضوع را می توان مهمترین شاخصه های مجمع امسال شرکت بیمه تجارت نو دانست.


تصویب صورت های مالی سال 99، تقسیم 121 ریال سود بابت هر سهم بین سهامداران بیمه تجارت نو و تصویب بودجه به منظور ایفای تعهدات اجتماعی به اتفاق آرای حاضرین، بخش بعدی مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارت نو بود.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: