بانکداری ایرانی- واتساپ امکان تماس و ارسال پیام را برای کاربرانی که با سیاست حریم خصوصی جدید این سرویس پیام رسان موافقت نکرده اند، مسدود نمی کند.
به گزارش ایسنا، واتساپ با عقب نشینی از خط و نشان قبلی خود، دیگر امکان ارسال و دریافت پیام را برای کاربرانی که با سیاست حریم خصوصی جدید این سرویس پیام رسان موافقت نکرده اند، محدود نمی کند.
واتساپ اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود کاربرانی که با سیاست حریم خصوصی جدید موافقت نکنند، دیگر نمی توانند تماس یا نوتیفیکیشن دریافت کنند و دسترسی به قابلیتهای این پیام رسان برای آنها محدود می شود.
اما اکنون تغییر جهت داده و اعلام کرده هیچ قابلیتی برای کاربرانی که سیاست جدید این شرکت را نپذیرفته اند، محدود نمی شود. سیاست حریم خصوصی جدید واتساپ از ۱۵ ماه مه به اجرا درآمد و اجازه می دهد این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را با فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارد. این بهروزرسانی بر حریم خصوصی پیامهای خصوصی که کاربران به دوستان و خانواده شان ارسال می کنند، تاثیری نمی گذارد و بیشتر مربوط به پیامهای تجاری است که در این پلتفرم ارسال می شوند. زمانی که برای نخستین بار این تغییرات اعلام شدند بسیاری از کاربران تصور کردند که محتوای پیامهای آنها ممکن است به خطر بیافتند.
واتساپ در بیانیه بهروزشده ای در مرکز کمک خود اعلام کرد در ۱۵ ماه مه حساب هیچ کاربری به دلیل این بهروزرسانی حذف یا مسدود نشده است.
این تغییرات قرار بود ابتدا در فوریه اجرایی شود اما در پی انتقاد گسترده کاربران واتساپ از تغییرات جدید و این ادعا که واتساپ قرار است اطلاعات شخصی کاربران را با فیس بوک – شرکت مادر خود – به اشتراک بگذارد، این سرویس پیام رسان تصمیم گرفت بهروزرسانی سیاست حریم خصوصی را به مدت سه ماه تا اواسط ماه مه به تاخیر بیاندازد.
پس از این که واتساپ برای نخستین بار در ژانویه این سیاست را معرفی کرد، کاربران به سرویسهای پیام رسان رقیب نظیر سیگنال و تلگرام کوچ کردند. دانلود اپلیکیشن سیگنال ۴۲۰۰ درصد نسبت به هفته پیش از اعلام تغییرات جدید در واتساپ صعود کرد.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هند که با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر، بزرگترین بازار واتساپ است در ژانویه از این پیام رسان خواست تغییر سیاست خود را لغو کند.