کد خبر: ۱۹۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - 24 May 2021
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی استان خوزستان به یک‌سوم کاهش یافته است، گفت: در شرایط پیش آمده تنها راه جلوگیری از خاموشی‌ها، مدیریت بار مصرفی سرمایشی است.

 بانکداری ایرانی - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی استان خوزستان به یک‌سوم کاهش یافته است، گفت: در شرایط پیش آمده تنها راه جلوگیری از خاموشی‌ها، مدیریت بار مصرفی سرمایشی است.

محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توازن تولید و مصرف برق به هم خورده است؛ میزان مصرف برق در خوزستان بیش از انرژی تولیدی است و خاموشی‌های اخیر در کشور و خوزستان نیز به همین دلیل است.

وی افزود: به دلیل خشکسالی و کاهش ذخیره آبی سدها، نیروگاه‌های برق‌آبی نمی‌توانند با همه توان در مدار باشند و در خوزستان در مقایسه با سال قبل، تولید برق این نیروگاه‌ها به یک‌سوم کاهش داشته و باعث به هم خوردن توازن تولید و مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از سوی دیگر در شبکه برق کشور افزایش مصرف رخ داده که دلیل آن افزایش زودرس دما و استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال است. به طور مثال در چند ماه گذشته در استان خوزستان بیش از ۴ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شده و این آمار، روزانه در حال افزایش است.

دشت‌بزرگ افزود: شبکه برق سراسری و خاموشی‌ها، تنها مختص خوزستان نیست و برنامه‌های خاموشی اعلامی توانیر مربوط به همه کشور است، دلیل آن نیز مشکل کمبود انرژی (تولید برق) در کشور است و در بحث انتقال و توزیع مشکلی وجود ندارد.

وی با درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف برق به ویژه بار سرمایشی، بیان کرد: از ۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی خوزستان حدود ۶ هزار مگاوات آن توسط کولرها مصرف می‌شود و لازم است مشترکان در تنظیم دمای کولر و خاموش کردن کولرهای اضافی برای جلوگیری از خاموشی همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اگر مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و دستگاه‌های رمزارز جمع‌آوری شود، میزان تولید و مصرف به هم نزدیک شده و قطع برق انجام نمی‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: