کد خبر: ۱۹۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - 28 March 2021
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال ۹۹ به‌طور متوسط ۲۵ هزار و ۲۶۰ ریال پرداخت و در کل ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران سراسر کشور واریز شد.

بانکداری ایرانی- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال ۹۹ به‌طور متوسط ۲۵ هزار و ۲۶۰ ریال پرداخت و در کل ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران سراسر کشور واریز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "حسن حنان" در خصوص خرید تضمینی گندم در سال گذشته افزود: در سال ۹۹ مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۳۱ استان به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۹ این مقدار گندم از ۵۰۶ گندم‌کار خریداری شد، اظهار داشت: کشاورزان گندم‌های خود را در قالب یک میلیون و ۴۸۰ هزار محموله به یک‌هزار و ۱۰۰ مرکز خرید ۳۱ استان تحویل دادند.

حنان، همچنین از آمادگی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: استان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان پیش‌گام در خرید تضمینی هستند و از میانه فروردین تحویل گندم در کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «قدرت حیدری» معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران اوایل بهمن‌ماه پارسال گفت: خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۰ با اجرای برنامه تحویل ۱۰ میلیون تن عملیاتی خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه ۸۵ درصد از مسوولیت شرکت بازرگانی دولتی ایران در حوزه تامین گندم، آرد و نان است، گفت: سالیانه مکلف به تامین نان مردم هستیم و می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد فرایند مربوط به خرید تضمینی گندم، تولید آرد و تولید نان در کشور در حوزه چرخه فعالیت‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد که به طور متوسط سالیانه باید حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آرد در سطح کشور توزیع شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: