کد خبر: ۱۹۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 14 February 2021
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

 بانکداری ایرانی-  رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

«عبدالناصر همتی» امروز (یکشنبه) در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: در سال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی، رمز ارزها و رمز پول‌ها در جهان مطرح شده است، به خصوص نحوه تنظیم‌گری ارزها و نسبت آنها با سیاست‌گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

وی افزود: در دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان درباره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

همتی اظهار داشت: از جمله اهداف بانک مرکزی، افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

وی گفت: از همکارانم در ادارات ذی ربط بانک مرکزی خواسته ام براساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمزپول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه کنند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: