کد خبر: ۱۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 06 February 2021
سازمان هواشناسی نسبت به بالاآمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید در جاده‌ها و لغو و تاخیر پروازها در بیش از ١٠ استان کشور در عصر امروز و فردا هشدار داد.

بانکداری ایرانی - سازمان هواشناسی نسبت به بالاآمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید در جاده‌ها و لغو و تاخیر پروازها در بیش از ١٠ استان کشور در عصر امروز و فردا هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شروع هشدار برای عصر شنبه و اواخر وقت یک‌شنبه است.

در این هشدار نوع مخاطره رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف عنوان شده است.

بر این اساس امروز (شنبه) در استان‌های لرستان، ایلام، نیمه شرقی کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال همدان، جنوب زنجان، البرز و شمال تهران بارندگی ها آغاز می شود.

فردا (یکشنبه) نیز در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و غرب فارس بارندگی ها ادامه دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی به سبب بارش برف، افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد، در مناطق مستعد جنوبی احتمال وقوع تگرگ هشدار داد.

احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی شهرداری‌ها و سازمان های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، امتناع از هر گونه فعالیت های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: