کد خبر: ۱۸۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 03 January 2021
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد یک هزار و ۳۲۸واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۵۵هزار واحد قرار گرفت.

بانکداری ایرانی-  شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد یک هزار و ۳۲۸واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۵۵هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 9میلیارد و 723میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 10هزار و 908میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 698هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد یک هزار و 328واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 355هزار و 475واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بیشتر بخوانید
وعده‌ای دیگر از وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قبل از 1400 وارد بورس می‌شوند

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 347واحد، کل (هم‌وزن) 538واحد، قیمت (هم‌وزن) 352واحد، آزاد شناور 1217واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم 1241 و 1732 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 851میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 950میلیارد تومان در 869هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 87واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 310واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و هلدینگ صنایع معدنی خارومیانه شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، بیمه کوثر و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب ها: بورس ، شاخص بورس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: