شرکت بیمه سامان تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال خسارت از محل بیمهنامه کرونا به مشتریان پرداخت کرده است.
صبا خلیلی، کارشناس مسوول نظارت خسارت بیمههای عمر گروهی و حوادث شرکت بیمه سامان با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مردم کشورمان درگیر هزینههای درمانی قابل توجه این بیماری شدهاند، افزود: بیمه کرونای شرکت بیمه سامان با هدف رفع دغدغه هزینههای این بیماری به بازار عرضه و در جبران هزینههای کرونا نقش داشته است.
وی اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت سالجاری تاکنون ۱۳۳ مورد خسارت از محل این بیمهنامه به شرکت بیمه سامان ارائه شده که پس از ارزیابیهای کارشناسی و تطبیق مدارک، بیش از ۲۵ میلیارد ریال خسارت به بیمهگذاران پرداخت شده است.
خلیلی با اشاره به اینکه بیمه کرونای شرکت بیمه سامان در طرحهای مختلف با پوششها و حق بیمههای متناسب با اقشار مختلف جامعه طراحی شده است، ادامه داد: از مهمترین مزایای این بیمهنامه میتوان به عدم نیاز به دریافت معرفینامه برای بستری در بیمارستان و عدم اعمال فرانشیز اشاره کرد. کارشناس مسوول نظارت خسارت بیمههای عمر گروهی و حوادث شرکت بیمه سامان با تاکید بر اینکه فرآیند پرداخت خسارت در این بیمهنامه بسیار ساده، بدون طی بوروکراسیهای اداری و کاملا غیرحضوری انجام میپذیرد، ادامه داد: بیمهگذار میتواند پس از بستری شدن و بهبودی کامل، برای دریافت هزینهها، مدارک پزشکی خود را بهصورت الکترونیکی ارسال کرده و بر اساس ارقام اعلامی مرکز درمانی، خسارت خود را دریافت کند.
خلیلی افزود: بیمه سامان برای پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی، میان بستری شدن در بیمارستانهای خصوصی یا دولتی تفاوتی قائل نیست و هزینههای درمان بیمهشده را مطابق قرارداد منعقد شده شرکت و بیمهگذار پرداخت خواهد کرد. وی اظهار کرد: مدت انتظار این بیمهنامه ۱۴روز است و بیمهگذار پس از این مدت، در صورت ابتلا به بیماری مشمول پوششها خواهد بود.