کد خبر: ۱۸۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 05 December 2020
معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: راه آهن خواف- هرات جاده ابریشم پیشرفته امروزی است که توسعه تجاری، اقتصادی و فرهنگی ایران و افغانستان را به همراه دارد.

به گزارش تسنیم، عباس خطیبی با اشاره به همسایگی دو کشور و تاریخ مشترک بین آنها اظهار کرد: ایران و افغانستان دو کشور با سابقه دوستانه و مشترکات بسیار عمیق فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و اجتماعی هستند که در طول تاریخ مسیرهای چون جاده ابریشم پیوند دهنده این مناطق و مسیر تجارت و سفر میان آنها بوده است.

وی با بیان این که این خط ریلی را پیوند دهنده تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور است، ادامه داد:: تاریخ و فرهنگ این دو کشور از گذشته های دور تا صد و اندی سال قبل در قالب یک سرزمین رقم خورده است و تا امروز هیچ کشوری در منطقه به ایران نزدیک تر از افغانستان نبوده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر روابط دو کشور طی سال های اخیر گفت: این مسیر ریلی علاوه بر توسعه اقتصادی می تواند مسیری ارزان و ایمن برای مردم افغانستان به منظور سفر به مشهد مقدس و شهرهای دیگر ایران نیز محسوب شود.

خطیبی 936 کیلومتر مرز مشترک ایران و افغانستان را یکی دیگر از دلایل احداث این خط ریلی اظهار کرد و گفت:‌ شهر های خواف و هرات در این پروژه ریلی جایگاه تاریخی، تجاری و جغرافیایی بسیار مهمی دارند که با احداث این خط آهن رونق شهرهای دیگر مسیر نیز فراهم خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها راه آهن خواف- هرات را جاده ابریشم پیشرفته امروزی دانست و افزود: این مسیر ریلی می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین مسیرهای تجارت به ویژه برای مبادلات کالای سنگین و فوق سنگین باشد.

به گزارش تسنیم، قرار است خط آهن خواف-هرات طی هفته جاری رسما به بهره برداری برسد. هفته گذشته یک محموله سیمان از این خط آهن به افغانستان منتقل شده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: