کد خبر: ۱۸۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 14 November 2020
هفته منتهی به ۲۳ آبان ماه، ۳۸۷ هزار و ۵۸۴ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، در هفته یادشده و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۹۸ هزار و ۱۶۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۰ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین در این تالار ۹۷ هزار و ۳۰۰ تن فولاد، ۸۰ تن آلومینیوم، ۶۶۰ تن مس، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۶ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

علاوه براین در هفته معاملاتی مزبور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۸۸ هزار و ۷۷۶ تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال به فروش رسید.

براساس این گزارش درتالار یادشده ۷۳ هزار و۳۰۰ تن وکیوم باتوم، ۷۳ هزار و ۵۹۴ تن قیر، ۳۸ هزار و ۳۶۶ تن مواد پلیمری، ۳۱ هزار و ۲۴۹ تن مواد شیمیایی، ۵۴ هزار تن لوب کات (جزء اصلی و ماده اولیه تولید روغن موتور)، یک هزار و ۶۶۵ تن عایق رطوبتی، ۹۶۶ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و۱۵ هزار و۳۲۰ تن گوگرد معامله شد.

بازار فرعی بورس نیز شاهد دادوستد یک هزار و ۷۶۴ تن انواع کالا در هفته مورد بررسی بود.

به گزارش ایرنا، بورس کالا بازاری منسجم است که تعداد زیادی از عرضه‌کنندگان، کالای خود را عرضه می‌کنند و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان بورس کالا، در اختیار خریداران قرار می گیرد.

بطور معمول در بورس کالا کالاهای خام و فرآوری نشده مانند فلزات، پنبه، گندم، برنج و... دادوستد می‌شوند، یکی از مزایای بورس کالا، حضور نهادهای نظارتی و تنظیم‌کننده بازار است که همه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و تجار کالا با حضور این نهادها از مزایای قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: