کد خبر: ۱۸۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
عصر امروز سومین سایت اینترنت نسل پنجم در دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «بیژن عباسی آرند» در افتتاحیه سومین سایت نسل پنجم اینترنت در دانشگاه تربیت مدرس گفت: این اولین تجهیزات نسل پنجم اینترنت است که در فضای باز راه اندازی شده است.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: مدتی قبل نسل پنجم اینترنت برای اولین بار وارد کشور شد. این شبکه اینترنتی سنگ بنای اقتصادی دیجیتال است و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی ایفا کند.

وی افزود: ما در نسل چهارم اینترنت، شبکه سلولی را تشکیل دادیم و نسل پنجم نیز بر همین مبنا اجرایی می شود.

مدیرعامل ایرانسل درباره بومی سازی تجهیزات اینترنت نسل پنجم در کشور گفت: اولین قدمی که در راستای بومی سازی شبکه اینترنت فایو جی برداخواهیم داشت، تولید مودم های بومی است.

او اشاره کرد: مودم های نسل چهارم اینترنت طی دو سال اخیر در کشور بومی سازی شده اند در حالی که قبلا مجبور بودیم آن ها در خارج از کشور وارد کنیم. برای اجرایی شدن نسل پنجم ارتباطات نیز قصد داریم مودم ها را بومی کنیم.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این هدف در ساختمان مرکزی ایرانسل آزمایشگاهی برای تست تجهیزات بومی شبکه ایجاد کردیم تا از این طریق بومی سازی مودم، نسل های بعدی اینترنت را در کشور راه اندازی کنیم.

محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای این مراسم گفت: پیشتازی ایرانسل در حوزه‌ ۵G باعث غرور ملی است و خوشحالم که در این مسیر، یکی از آزمایشگاه‌های مشترک، در این دانشگاه تاسیس می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرداد امسال اینترنت ۵G سرانجام در کشور رونمایی شد و کاربران توانستند با سرعت یک و نیم گیگ بر ثانیه تجربه دانلود آنلاین داشته باشند. بدون تردید این تکنولوژی می‌تواند تحولی در ایجاد شهرهای هوشمند، سلامت هوشمند، اتومبیل‌های خودران، پخش ویدیو با کیفیت بالا و بازی آنلاین ایجاد کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: