کد خبر: ۱۸۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 07 November 2020
سومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، در بهمن ماه امسال به صورت مجازی و یا نیمه مجازی به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر پژمان آزادی، رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با هدف ارتقاء دانش و ایجاد ارتباط بین متخصصان و محققان داخلی و مطرح بین المللی و معرفی پژوهش ها و دستاوردهای جدید در زمینه های مختلف علوم و تولیدات تجاری گل و گیاهان زینتی با تعیین محورهای مختلف در حوزه گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود.

وی تلاش برای تجاری سازی و کاربردی کردن تحقیقات مختلف در زمینه گل و گیاهان زینتی و به نوعی انتقال اطلاعات علمی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به تولید کنندگان و فعالان این صنعت را از دیگر اهداف این کنگره نام برد و اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره ۳۰ آبان ماه جاری است.

آزادی یادآور شد: با توجه به بروز پاندمی کووید ۱۹ که خسارت سنگینی به صنعت گل و گیاهان زینتی دنیا زده، یکی از محورهای اصلی کنگره امسال بررسی و ارائه تجارب کشورهای دیگر در این زمینه به تولیدکنندگان داخلی است که در این راستا از تولیدکنندگان و صاحبنظران برجسته بین‌المللی دعوت کرده‌ایم در قالب وبینار در این زمینه سخنرانی کنند. ارائه مقاله و سخنرانی محققان برگزیده داخلی و خارجی و برگزاری پنل تخصصی ویژه با حضور تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی صنعت گل و گیاه از دیگر برنامه‌های سومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی است.

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با ابراز تاسف از این که به دلیل پاندمی کووید ۱۹ امکان گردهمایی حضوری محققان و فعالان این حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: استان خوزستان خصوصا دزفول از قطب‌های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است، به طوری که این شهرستان، تامین‌کننده عمده گل‌های شاخه بریده از قبیل نرگس، مریم و رز در کشور به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران، سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، هشتم و نهم بهمن ماه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: