کد خبر: ۱۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 28 August 2020
رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران بر لزوم ارائه مشوق های صادراتی به تعاونی ها تاکید کرد و گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیتهای بالای تعاونی ها باید از ظرفیت بخش تعاون در بسیاری از عرصه های اجتماعی و اقتصادی بهره برداری کرد.

 

رضا علیخانزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از بار اشتغال کشور به دوش بنگاههای خرد و کوچک است و با توجه به نقش موثر آنها در توسعه اقتصاد حمایتهای لازم از آنها باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بحث صادرات، بخشهای تعاونی و خصوصی واقعی باید مورد حمایت قرار گیرند و مشوق های صادراتی برای آنها پیش بینی شود تا به توقف یا کاهش صادرات منجر نشود.

رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران تصریح کرد: علی رغم اینکه هزینه های برگشت تعهد ارز برای هر صادراتی که انجام می شود، دست کم ۲۰ درصد بالاتر از نرخ های صادراتی در اظهارنامه است اما صادرکنندگان اصیل توانسته اند تحریم ها را دور بزنند و ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور برگرداند.

علیخانزاده با اشاره به نام گذاری سال به نام جهش تولید گفت: امروز جهش تولید می تواند با توسعه صادرات محقق شود و توجه به موضوع صادرات و واردات نسبت به کشورهای همسایه به تحقق اهداف جهش تولید منجر شود. موضوعاتی مثل مالیات، قوانین تامین اجتماعی و برخی مباحث مرتبط با صادرات به عنوان موانع بخش تولید معرفی می شوند که این موانع باید شناسایی و برطرف شوند.

وی نقش تعاونی ها در ایام کرونا به ویژه تامین و عرضه کالا و خدمات را موثر خواند و گفت: تعاونی ها با تجربه ای که از دوران جنگ داشته اند، در بحران کرونا مسئولیت اجتماعی خود را به نحو شایسته نشان دادند، از این رو باید از ظرفیتها و پتانسیل های بخش تعاون در بسیاری از عرصه های اقتصادی و اجتماعی استفاده کرد و تعاونی ها را در اولویت واگذاری تصدی ها قرار داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: