کد خبر: ۱۸۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - 27 August 2020
قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر شب گذشته، در آستانه سخنرانی رییس بانک مرکزی آمریکا و اقدام سرمایه گذاران در سودگیری، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی کاهش پیدا کرد.

قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر شب گذشته، در آستانه سخنرانی رییس بانک مرکزی آمریکا و اقدام سرمایه گذاران در سودگیری، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۹۴۱ دلار و ۴۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با انتظارات برای بسته محرک مالی جدید ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۴۹.۵۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۲۹ دلار و ۴۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافته و در ۱۹۵۲ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: پس از افزایش قیمت شب گذشته طلا، سودگیری باعث شد در معاملات آسیایی کاهش پیدا کند. طلا در قیمت پایینتر تا ۱۹۳۵ دلار خریدار خواهد داشت. در مجموع انتظار می رود معاملات طلا در آستانه سخنرانی جروم پاول در بازه بین ۱۹۳۵ تا ۱۹۷۰ دلار در نوسان باشد.

بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را به نزدیک صفر کاهش داده و برای حمایت از اقتصاد آسیب زده از شیوع ویروس کرونا تدابیر محرک مالی کم سابقه ای را به اجرا گذاشته است و در نتیجه آن سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از کاهش ارزش پولی و افزایش تورم، به خرید طلا به عنوان یک پناهگاه مطمئن حفظ ارزش سرمایه خود روی آورده اند.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: خریداران طلا منتظر عوامل جدیدی برای بالا بردن قیمتها هستند هر چند که چشم انداز بلندمدت این فلز ارزشمند با توجه به نرخهای بهره پایین، تغییری نکرده است.

افت ۰.۲ درصدی شاخص دلار در معاملات روز پنج شنبه، از قیمت طلا پشتیبانی کرد. دلار ضعیفتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین تنشهای جدید میان آمریکا و چین که با تصمیم جدید واشنگتن برای تحریم ۲۴ شرکت چینی و نخستین پرتاب آزمایشی موشک چین به دریای چین جنوبی ایجاد شد، به ریسک پذیری سرمایه گذاران ضربه زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و یک سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۹۲۹ دلار و ۲۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۱۸۰ دلار و ۴۲ سنت رسید.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: