کد خبر: ۱۸۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - 06 August 2020
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب سرمایه گذاری نکرده است، اعلام کرد: هوشمندسازی پروژه های آبیاری برای افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
به گزارش تسنیم علی‌مراد اکبری اظهار کرد: تا پایان سال جاری 120 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در صورت تامین اعتبار به بهره برداری می رسد.
اکبری، اعتبار طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در سال جاری را بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار، 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی گفت: در سال جاری تا کنون 32 هکتار از اراضی کشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند و 132 هزار هکتار آن نیز در حال اجرا است.

معاون سازمان امور اراضی: برخورد با زمین خواری در زمان آیت الله رئیسی 2 برابر شده است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بیش از 95 درصد تجهیزات و لوازم آبیاری طرح های آب و خاک تولید داخل است، تصریح کرد: هوشمندسازی پروژه های آبیاری برای افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

اکبری یا اشاره به این که طرح احیا و مرمت قنوات امسال 140 میلیارد تومان اعتبار دارد، یادآور شد: این میزان اعتبار نسبت به پنج سال گذشته رشد 14برابری داشته است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش آب سرمایه گذاری نکرده است، اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید و از محل صندوق توسعه ملی حدود 12 میلیارد دلار در بخش آب سرمایه گذاری شده است.

اکبری یادآوری کرد: قبل از انقلاب میزان اجرای طرح  آبیاری تحت فشار 38 هزار هکتار و شبکه های آبیاری و زهکشی حدود 120 هزار هزار هکتار بوده که در حال حاضر وسعت اجرای طرح آبیاری تحت فشار به 2 میلیون و 400 هزار هکتار و شبکه های آبیاری و زهکشی به یک میلیون و 600هزار هکتار رسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که سال 92 راندمان آبیاری در کشور 39 درصد بوده است، گفت: با اجرای طرح های آب و خاک و سایر عملیات به‌زراعی، هم اکنون راندمان آبیاری به 45 درصد رسیده است و بهره وری آب از 920 گرم به 1450 گرم ماده خشک به ازای مصرف یک متر مکعب آب رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: