کد خبر: ۱۸۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 12 July 2020
یکی از مقامات بانک توسعه آفریقا گفت کشورهای آفریقا که به صنعت گردشگری و تولید نفت وابسته هستند بیشترین آسیب را از شیوع کرونا خواهند دید.
 
به گزارش فارس به نقل از CGTN، یکی از مقامات بانک توسعه آفریقا اعلام کرد کشورهای آفریقایی که به صادرات نفت و گردشگری وابسته هستند بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا خواهند دید.

حنان مورسی، مدیر سیاست‌های کلان اقتصادی، تحقیق و پیش‌بینی بانک توسعه آفریقا می‌گوید همه گیری کرونا به رکود در سراسر آفریقا منجر خواهد شد و شدت این رکود به این بستگی دارد که اپیدمی کرونا تا چه حد جدی شود.

مورسی گفت ما انتظار داریم که اقتصادهای آفریقایی که به صنعت گردشگری وابسته هستند در سال 2020 بین 7 تا 10 درصد رشد منفی را تجربه کنند و کشورهایی که صادر کننده نفت هستند نیز به طور متوسط بین 2 تا 4 درصد رشد منفی اقتصادی خواهند داشت.

طی ماه‌های گذشته کشورهای آفریقایی نظیر نیجریه، آنگولا و لیبی به خاطر سقوط قیمت نفت در بازار جهانی ناشی از جنگ قیمت بین روسیه و عربستان و همچنین کاهش تقاضا به خاطر شیوع کرونا شاهد فشار مضاعف اقتصادی بودند.

در عین حال کشورهایی که در حوزه گردشگری فعال هستند مثل مصر، آفریقای جنوبی،‌کنیا و مراکش شاهد افزایش شدید بیکاری و رشد منفی اقتصادی بالا بوده‌اند.

مورسی می‌گوید انتظار می‌رود شاهد بهبود نسبی اوضاع در آینده نزدیک باشیم البته ممکن است برخی کشورهای آفریقایی راه طولانی‌تری را نسبت به بهبود در پیش داشته باشند.

به گفته مورسی صنعت گردشگری، حمل و نقل و تفریحی حوزه‌هایی هستند که انتظار می‌رود روند بهبود طولانی‌تری داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: