کد خبر: ۱۷۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 18 June 2020
"آپ" در این مدت در شرکت اصلی 981 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که کاهش 11 درصدی را نسبت به سال مالی قبل از آن به ثبت رسانده است.
 آسان پرداخت صورت های مالی حسابرسی نشده تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند گذشته را منتشر کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی،  "آپ" در این مدت در شرکت اصلی 981 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که کاهش 11 درصدی را نسبت به سال مالی قبل از آن به ثبت رسانده است. 

همچنین 978 ریال سود تلفیقی برای هر سهم شناسایی کرده که نسبت به دوره قبل 10 درصد کاهش داشته است.

اطلاعات مالی شرکت آسان پرداخت برای سال مالی منتهی به اسفند 98 نشان‌دهنده افزایش درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه گذشته است.

 بطور کلی با توجه به صورت سود و زیان ارائه شده، شرکت در سال مالی گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است و کاهش سود نسبت به سال قبل ناشی از انتقال بخشی از سود به شرکت فرعی بابت ارائه خدمات از درگاه اپلیکیشن بوده است.

با توجه به عملکرد خوب شرکت از سنوات گذشته و در نظر گرفتن رشد درآمدی و فروش در سال مالی 98 می‌توان اذعان کرد توانسته به هدف رشد درآمدی و سود عملیاتی و کاهش هزینه ها دست یابد و همانند سنوات گذشته از عمده ظرفیت‌ها جهت بهبود وضعیت عملیاتی و مالی استفاده کند تا سود مناسبی را نصیب سهامداران کند.

رشد فروش برای سال مالی 98 نسبت به سال مالی قبل در حدود 11 درصد در نظر گرفته شده و از 4.6 به 5.2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. افزایش حجم درآمدهای ناشی از تراکنش و فروش پین و شارژ به واسطه افزایش میزان پایانه‌های منصوبه و افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن آپ به همراه درآمدهای خدمات نوین و پروژه ها و سرویس های جدید و افزایش مشتریان بزرگ عواملی هستند که در افزایش درآمدهای شرکت دخیل بوده است.

جمع درآمدهای فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 11.2 درصدی را نشان می‌دهد که ناشی از افزایش 15.1 درصدی فروش پین و اعتبار و رشد 21.5 درصدی درآمد کارمزد شاپرکی است. با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، ماهیت بخشی از قراردادهای درآمد پشتیبانی و قراردادهایی که درآمد تراکنشی برای شرکت دارد تغییر یافته است. همچنین با توسعه خدمات ارائه شده و بستر اپلیکیشن روند رو به رشد درآمد در سال 98 صورت گرفته است.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: